۱۵۰ هکتار اراضی جنوب شهرستان سمنان نهال کاری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور، گفت: ۱۵۰ هکتار اراضی جنوب شهرستان سمنان نهال کاری شد

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دیدار با نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به میزبانی منابع طبیعی سمنان، ضمن اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت در استان، تاکید کرد: از آذرماه امسال این طرح با مشارکت سمن‌های مردمی و همچنین ارگان‌ها و نهاد‌ها آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به تولید نهال در سه نهالستان استان سمنان تاکید کرد: مردم، همیاران طبیعت و دستگاه‌ها اجرایی در سراسر استان سمنان در این طرح همراهی می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه سهم استان در این طرح ۱۰ میلیون نهال در چهار سال است، تاکید کرد: در کنار کاشت درخت و نهال، نگهداری آن هم از جمله سیاست‌ها و راهبرد‌های منابع طبیعی استان است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه نهال کاری در ۱۵۰ هکتار اراضی جنوب شهرستان سمنان از اعتبارات استانی انجام شده است، گفت: مساحت سطح نهال کاری پروژه بیابان زدایی استان به ۱۲۳ هزار هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه شیوه نامه کاشت نهال در طرح یک میلیارد درخت تدوین شده است، تاکید کرد: در این طرح گونه‌های سازگار با اقلیم هر منطقه کاشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار