هفت آب بند با ظرفیت ذخیره سازی یک و نیم میلیون متر مکعب در چابهار ایجاد شد

مدیرجهاد کشاورزی چابهار گفت:هفت آب بند با ظرفیت ذخیره سازی یک و نیم میلیون متر مکعب در چابهار ساخته شده است.

نورالدین میرلاشاری مدیرجهاد کشاورزی چابهار گفت: هوتک‌ها (گودال حفر شده برای نگهداری آب باران جهت استفاده در کشاورزی) فرصتی برای آبادانی زمین‌های بایر چابهار و دشتیاری است.

وی افزود: هوتک‌هایی که تا چندی پیش برای کودکان روستا‌های دشتیاری و چابهار خطرساز شده بود، اکنون با حصار کشی و انتقال آب از به زمین‌های خشک، باعث سرسبزی، اشتغال و تولید محصولات با کیفیت جالیزی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: در رابطه با بهروری بهینه آب هوتک‌ها اداره جهادکشاورزی چابهار با حفر و ساخت هفت آب بند با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال توانسته حجم زیادی از سیلاب‌های ناشی از بارش باران که قبلا بدون استفاده به دریا می‌ریخت، را مهار و برای آبیاری و استفاد و رونق کشاورزی خیره سازی کند.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار بصورت پایلوت هفت هکتار زمین خشک را با آب هوتک‌ها زیر کشت محصولات جالیزی بردیم که، منجر به تولید محصول با کیفیت‌هندوانه در فصل پاییز شد.

میرلاشاری اظهار کرد: از این هفت هکتار سطح زیر کشت قرار است بیش از ۲۰۰ تن هندوانه پائیزه برداشت و پس از بارگیری به استان‌های تهران، مشهد، کرمان و اصفهان صادر شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که هوتک‌ها می‌توانند حجم زیادی آب را در دل خودی جای دهند و قدرت نفوذ پذیری آب در هوتک‌ها کم است، حالا برای استفاده بهینه‌تر برای هوتک‌ها ردیف مالی ملی تعریف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار