دیانت منحصر به اعمال و عبادات شخصی نیست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نباید دیانت را منحصر به اعمال و عبادات شخصی دانست و باید در اجتماع نیز ایمان مشخص باشد.

حجت الاسلام پناهی مقدم استاد حوزه و دانشگاه در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در بیرجند گفت: خداوند در قرآن کریم تأکید دارد که شهدا نزد پروردگار خود روزی می‌خورند و شادمان از فضل الهی هستند.

او افزود: کسانی که بدون فاصله پشت سر شهدا و راه آنان هستند نیز طبق وعده‌های قرآن بهره‌مند از فضل خداوند خواهند بود.

حجت الاسلام پناهی مقدم با اشاره به خطبه‌های حضرت فاطمه (س) و ابعاد سیاسی و اجتماعی آن اظهار کرد: در این خطبه آمده کسانی که می‌خواهند در مسیر اسلام بمانند باید رفتارشان منطبق با دین خدا باشد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: طبق خطبه حضرت زهرا (س) دیانت فقط به نماز و روزه و اعمال شخصی نیست بلکه باید از رفتار ما بفهمند که دیندار و مومن هستیم.

او گفت: درست نیست که چند عبادت شخصی انجام دهیم و بعد به دنبال زندگی خود برویم و کاری به دین خدا نداشته باشیم

حجت الاسلام پناهی مقدم با تأکید بر اینکه در عصر و زمان ما امام (ره) به ملت ایران و آزادی خواهان یادآوری کرد که مومن مسئولیت سیاسی و اجتماعی دارد، تصریح کرد: استکبار که ادعای حقوق بشر دارد دو جنگ جهانی به راه انداخته است و چند میلیون انسان کشته شدند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه بیداری جهانی رخ داده و پایه‌های استکبار به لرزه آمده است، عنوان کرد: امروزه صهیونیست‌ها نمی‌توانند یک گروه مقاوم و شبه نظامی به نام حماس را شکست دهند.

او گفت: موفقیت‌های گروه‌های مقاومت ثمره امید آفرینی و حمایت مردم ایران و خون‌های ریخته شده فرزندان این سرزمین است که تبدیل به الگو شده‌اند.

در خراسان جنوبی پنج شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت فاطمه (س) تشییع شدند که پیکر دو شهید در شهرستان زیرکوه دفن شدند.

برچسب ها: تشییع شهدا ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.