نتانیاهو متزلزل‌تر از همیشه بر اریکه قدرت

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت که کشتار اسرای صهیونیست در غزه به تردید شهرک نشینان درباره نخست وزیرشان، دامن می‌زند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» از تشدید شک و تردید‌ها در مورد نخست وزیر اشغالگر پس از هلاکت ۳ اسیر در اثر تیراندازی سربازان ارتش صهیونیستی در نوار غزه خبر داد و اعلام کرد که سیطره نتانیاهو بر قدرت «متزلزل‌تر از همیشه» شده است.

به نوشته این روزنامه، کشته شدن سه اسیر صهیونیست چند روز پیش در محله شجاعیه در شرق شهر غزه توسط تیراندازی سربازان اشغالگر فشار داخلی به قدری زیاد کرده که  نتانیاهو درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس را رد می‌کند.

نتانیاهو در مواجهه با فشار‌های فزاینده از سوی آمریکا، انگلیس و آلمان، مخالفت خود را با آنچه که متحدان رژیم صهیونیستی آن را «آینده غزه» می‌دانند، که شامل «یک دولت موقت تحت نظارت تشکیلات خودگردان فلسطین و یک کشور نهایی فلسطینی» می‌شود، افزایش داده است. 

پس از اینکه ارتش صهیونیستی اعتراف کرد که سه اسیر خود را در حالی که پرچم سفید را برافراشته بودند کشته است و باعث وحشت و خشم شهرک نشینان شد، این روزنامه خاطرنشان کرد که نتانیاهو «سعی کرد موضوع را تغییر دهد و به خود می‌بالید که او از تشکیل کشور فلسطینی جلوگیری می‌کند.»

نیویورک تایمز امید نخست وزیر صهیونیست‌ها را برای حفظ قدرت پس از جنگ در نوار غزه مورد بحث قرار داد و اعلام کرد که او به‌رغم خشم صهیونیست‌ها به دنبال این کار است و تلاش می‌کند آن‌ها از جمله حزب لیکود و شرکای ائتلافش را با رد تشکیل کشوری فلسطینی جذب کند.

در سطح بین‌المللی، متحدان غربی رژیم صهیونیستی انتقاد خود را از نتانیاهو افزایش دادند تا جایی که شروع کردند به فراتر از او نگاه کردند، به‌طوری که سیطره او بر قدرت «متزلزل‌تر از همیشه» به نظر می‌رسد. در این زمینه، نیویورک تایمز به بیانیه مشترک دیوید کامرون و آنالنا بائربوک وزرای خارجه انگلیس و آلمان اشاره کرد که در آن گفته بودند که رژیم صهیونیستی بایدآتش بس پایدار که منجر به صلح پایدار می‌شود را اعلام کند.

در همین حال، نتانیاهو به دلیل دیر اقدام کردن برای اظهار پشیمانی از کشته شدن سه اسیر صهیونیستی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در حالی که هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر و  یوآو گالانت وزیر دفاع به سرعت عذرخواهی کردند و مسئولیت را بر عهده گرفتند.

در این زمینه، نیویورک تایمز به نقل از ناتان ساکس، مدیر مرکز سیاست خاورمیانه در مؤسسه آمریکایی بروکینگز، گفت که کشتن اسرا «فشار بر دولت اسرائیل برای انجام مذاکرات جدید با هدف آزادی را افزایش می‌دهد». نیویورک تایمز در پایان اعلام کرد تظاهرات روزافزون خانواده‌های اسرا، این احساس عمومی بوجود می‌آورد که زمان برای اسرا  رو به اتمام است، زیرا گزارش‌ها از مرگ آن‌ها افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
اسراییل را یک دهکده حساب کنیم فوق فوقش نتانیاهو از دهیاری کنار می‌رود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
بدان عاقبت تو خیلی بدتر از اریل شارون خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۹:۳۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر یا ایها الذین آمنو فی کل دنیا حی علی الجهاد حی علی الجهاد فی فلسطین الاسلامی و فی قدس الشریف المعظم منوره . اشدا علی الکفار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی غربی . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . و من الله التوفیق . التماس دعا و صلوات .
آخرین اخبار