بیش از ۶ هزار فقره سند مالکیت روستایی در زنجان صادر می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بیش از ۶ هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی تا پایان امسال در این استان صادر می‌شود که این مهم از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده و منجر به مهاجرت معکوس آنها می‌شود.

رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در سال جاری توانسته است چهار هزار و ۴۳۵ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر کند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها، مقرر شده بود که در سال جاری، چهار هزار و ۴۰۰ فقره سند مالکیت در سطح استان زنجان صادر شود که خوشبختانه این میزان در طی ۹ ماه تحقق یافت.

این مسوول با تاکید بر اینکه تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک جهت صدور سند مالکیت ارسال شده است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این میزان محقق شود، که بر این اساس نسبت به برنامه پیش بینی شده، رشد ۱۵۰ درصدی داشته ایم.

وی اظهار داشت: مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به روستاها، افزایش بهای خانه های روستایی، ارائه تسهیلات بانکی به روستائیان، حل اختلافات آنها و روان سازی کوچه ها و معبرهای روستایی از دستاوردهای مهم این طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: اقدامات زیربنایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تثبیت مالکیت معنوی و قانونی اماکن روستایی انجام می‌شود و در همین راستا همکاری مناسبی با ثبت اسناد و املاک وجود دارد.

خواجه ای با بیان اینکه، تاکنون ۷۷ هزار و ۵۷۶ فقره سند روستایی و هشت هزار و ۸۹۵ فقره سند شهری در استان صادر و این مهم موجب برقراری عدالت اجتماعی شده است.

وی یادآور شد: استان زنجان در زمینه صدور سند مالکیت روستایی رتبه برتر کشوری را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.