مصر از ائتلاف علیه یمن عقب نشست

یک منبع آگاه مصری تایید کرد قاهره در هیچ ائتلافی که علیه یمن باشد شرکت نخواهد کرد و ارتباط را با صنعا را حفظ می‌کند.

منابع آگاه مصری فاش کردند که قاهره قصد ندارد برای مقابله با یمن در هیچ ائتلاف امنیتی یا نظامی شرکت کند. این منابع تاکید کردند که دولت مصر به رویکرد خود مبنی بر عدم مشارکت در ائتلاف‌ها پایبند است و چشم اندازی برای حل مناقشات و بحران‌ها از طریق اتخاذ کرده است.

یک منبع مصری در مصاحبه با العربی الجدید تأیید کرد که قاهره در این زمینه از نقش خود در ۱۵۳ امین نیروی مشترک مرتبط با مأموریت‌های امنیتی در دریای سرخ، که در دسامبر ۲۰۲۲ فرماندهی آن را بر عهده گرفت، راضی است.

او در ادامه افزود: مدتی است که ارتباطات از طریق کانال‌های امنیتی بین مصر و یمنی‌ها برقرار است و این کانال‌ها عمدتاً با هدف تضمین امنیت دریانوردی در دریای سرخ به طور کلی ایجاد شده است تا ناوبری در کانال سوئز تحت تاثیر قرار نگیرد.

این منبع مصری توضیح داد که تماس‌هایی بین مقامات سرویس اطلاعات کل که مسئول پرونده ارتباطی است و گروه انصارالله صورت گرفت که در طی آن بر تلاش‌های مصر برای کاهش شدت بحران انسانی در نوار غزه تأکید شد. او همچنین گفت: ما تلاش می‌کنیم تا با مدیریت ارتباطات با طرفین، بیشترین کمک ممکن را به ارمغان بیاوریم.

گروه ضربت ۱۵۳ یا CTF ۱۵۳ مخصوص دریای سرخ است. ادعا می‌شود که این ائتلاف دریایی، بزرگترین مشارکت دریایی جهان متشکل از ۳۹ کشور است. این گروه ضربت از روز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ جهت پشتیبانی ائتلاف سعودی در جریان جنگ یمن تشکیل شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۲۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
چه عجب !
بالاخره نمردیم و یک اقدام که بوی خیانت ندهد از دولت مصر دیدیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
مصر از قدرت رزمی یمنی ها اگاه ک عقب نشینی کرد. یمنی ها بودن ک ارامکو عربستان را زدن
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۶:۰۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر یا ایها الذین آمنو فی کل دنیا حی علی الجهاد حی علی الجهاد فی فلسطین الاسلامی و فی قدس الشریف المعظم منوره حی علی خیرالعمل حی علی خیر العمل . اشدا علی الکفار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی غربی . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . و من الله التوفیق . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
انشالله
آخرین اخبار