آماده باش هلال احمر با ۱۷ پایگاه امداد و نجات در جاده‌های اردبیل

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان در تمامی محور‌های مواصلاتی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مجید فتاح زاده اظهار کرد: با شروع فصل سرما و بارش برف و باران در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل در آماده باش کامل به سر می‌برند. 

او با اذعان به اینکه ۱۷ پایگاه امداد و نجات از شمال تا جنوب استان اردبیل آماده خدمت رسانی به هم وطنان می‌باشند، یادآور شد: حضور بیش از ۶۰۰ پرسنل و امدادگر جمعیت هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی استان اردبیل برای اجرای طرح زمستانی در کنار مردم می‌تواند مایه امنیت، آرامش و قوت آن‌ها باشد.

به گفته سرپرست معاونت امداد نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل از سال‌های گذشته طرح امداد زمستانی جمعیت هلال‌احمر با شروع فصل سرما و با محوریت سازمان امداد و نجات به منظور امدادرسانی در جاده‌ها آغاز می‌شود. 

به گفته فتاح زاده با شروع این طرح در سطح استان اردبیل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با ۱۷ پایگاه امداد ونجات جاده ای، ۱۸ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودروی ست نجات، ۱۵ دستگاه خودروی کمک دار، تیم واکنش سریع استان، واحد آنست، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری (EOC) و ۱۰ مرکز ERC در شعب استانی با ۶۰۰ نفر امدادگر وداوطلب در آماده باش کامل به سر می‌برند. 

او با اشاره به اینکه لباس و اقلام گرمایشی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال در روز‌های اخیر برای تجهیز پایگاه‌ها خریداری شده است، اظهار کرد: با شروع فصل سرما شاهد افزایش اقلام اضطرای و تغذیه در کلیه پایگاه استان هستیم به طوری که اماکن اسکان اضطرای نیز با شروع فصل سرما در پایگاه‌ها جاده‌ای استان فعال بوده است. 

سرپرست معاونت امداد نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین اضافه کرد: در شرایط بحرانی نیز مدارس بین جاده‌ای استان نیز با هماهنگی از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها جهت اسکان در راه ماندگان در نظر گرفته شده است. 

فتاح زاده با اشاره به اینکه شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مسافران است، خاطرنشان کرد: شماره ۱۱۲ کاملا رایگان بوده و حتی بدون سیم‌کارت هم می‌توان با این شماره تماس گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.