مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد

کشف ۲۳ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد

دستگاه‌های استخراج رمز ارز، علاوه بر مصرف بالای برق و ایجاد نوسان موجب خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در اقدامی عملیاتی توسط کارکنان این شرکت و با همکاری مأموران نیروی انتظامی، ۲۳ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در شهر‌های یاسوج و دوگنبدان کشف و ضبط شد.

محمد مرادی افزود: ۱۳ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز از یک واحد مسکونی در شهر یاسوج و ۱۰ دستگاه در شهر دوگنبدان کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: با توجه به سهم بالای مصرف برق این دستگاه‌ها، کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز از برنامه‌های مهم این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دستگاه‌های استخراج رمز ارز، علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار زیاد به شبکه توزیع، ایجاد نوسان و در نهایت، خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

وی با بیان اینکه همراهی و ارائه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیرمجاز رمز ارز دارد گفت: عموم هم استانی‌ها می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه "سمات" شرکت توانیر یا تماس با دفتر حراست شرکت توزیع برق استان به شماره ۳۱۱۸۸۱۱۰ و یا سامانه هوشمند مرکز اتفاقات برق «۱۲۱» ثبت نمایند.

مرادی از ارائه پاداش به معرفی کنندگان مراکز غیرمجاز رمز ارز خبر داد و بیان کرد: عاملان کشف و معرفی این مراکز طبق دستورالعمل شرکت توانیر تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

هر دستگاه ماینر معادل یک دستگاه کولر گازی ۲۴ هزار برق مصرف می‌کند که این امر فشار بسیار زیادی را به شبکه تحمیل می شود و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.