طرح نظارت بر بازار شب یلدا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: طرح نظارت بر بازار شب یلدا به منظور حفظ آرامش بازار و صیانت از حقوق مصرف کنندگان در این استان آغاز شد.

ایرج حسن پور با بیان اینکه در آستانه شب یلدا برخی از کالاها و خدمات مرسوم این ایام تحت تاثیر قرار گرفته و به لحاظ نظارتی از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: به منظور کنترل و جلوگیری از تخلف‌های احتمالی، نظارت کافی بر بازار در خصوص عرضه میوه در آستانه شب یلدا در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار شب یلدا از ۱۵ آذر ماه جاری شروع شده، افزود: در این طرح نظارت و افزایش گشت‌های بازرسی واحدهای صنفی مورد نظر بویژه واحدهای عرضه کالاهایی از قبیل آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و شیرینی در اولویت نظارت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به نزدیکی شب یلدا و افزایش تقاضا برای برخی کالاها از جمله انواع آجیل میوه و شیرینی ضروری است به منظور حفظ آرامش بازار و صیانت از حقوق مصرف کنندگان با اتخاذ تدابیر مناسب برای از بین بردن زمینه سواستفاده از فضای بازار و افزایش غیرمنطقی قیمت اقلام پرمصرف در این ایام با همکاری تمامی دستگاه‌ها و بسیج تمامی امکانات با دقت و جدیت در دستورکار قرار گیرد.

وی گفت: در این زمینه اقدام به برگزاری جلسه و هماهنگی با مبادی تامین کالاهای مورد نیاز مردم در آستانه شب یلدا انجام شده، همچنین هماهنگی با اتحادیه‌های صنفی مرتبط بویژه فروشندگان آجیل، خشکبار، شیرینی و میوه با هدف تقویت نظارت بر واحدهای صنفی تحت پوشش از حیث رعایت ضرایب سود مصوب، نصب برچسب قیمت و ارائه کالا یا کیفیت مطلوب در دستورکار قرار گرفته است.

حسن پور اظهارکرد: گشت‌های مشترک صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از میادین میوه، شیرینی فروشی‌ها و سایر واحدهای صنفی تا پایان آذر ماه ادامه دارد و در این زمینه پرونده واحدهای متخلف برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

برچسب ها: صنعت و معدن ، شب یلدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
نمایش دروغ همانا گرانی برپاست
آخرین اخبار