بازار شب یلدا زیر ذره بین بازرسین/ ۱۷ پرونده تخلف تشکیل شد

بازرسین اداره کل صمت خراسان جنوبی با همکاری دیگر ادارات مربوطه تاکنون ۱۷ پرونده تخلف تشکیل داده اند.

آریافر مدیرکل صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: طرح نظارت بر بازار شب یلدا از ۲۰ آذر شروع شده و تا شب یلدا ادامه دارد و بیشتر روی کالا‌هایی مانند شیرینی، میوه، آجیل و خشکبار نظارت می‌شود.

او افزود: سازمان صمت با همکاری سایر دستگاه‌ها در استان از ۲۰ آذر تاکنون ۷۰۴ بازرسی در سطح استان انجام داده که این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۱۷ پرونده شده است.

او افزود: این پرونده‌ها در حوزه کالا‌های ویژه شب یلدا بوده و شامل پرونده‌های گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عدم درج قیمت است البته از نظر ارزشی بسیار پایین است.

 آریافر بیان‌کرد: در سطح استان ۳۰ بازرس در قالب ۱۵ تیم داریم و همچنین در نمایشگاه شب یلدا که در بیرجند برپا شده است یک تیم بازرسی مستقر است و افراد موارد تخلف در نمایشگاه را میتوانند به بازرس مربوطه گزارش دهند.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌ها از ابتدای سال تاکنون در استان پرونده‌های تخلف به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده که نظارت‌ها در این مورد بسیار تاثیر گذار بوده است و همچنین خود اصناف نیز جانب حق را رعایت کردند.

او عنوان کرد: هم استانیان می‌توانند موارد تخلف را از طریق شماره ۱۲۴ اعلام کنند و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۰۰۰ تماس با این سامانه داشتیم که هزار و ۶۰۰ تماس قابل پیگیری بوده و منجر به تشکیل ۱۲۰ پرونده شده و بیشترین تعداد پرونده‌ها یعنی ۸۹ پرونده مربوط به بیرجند بوده است.

قدبا رئیس اتاق اصناف بیرجند نیز در ادامه گفت: در مورد نظارت‌ها بر بازار شب یلدا اتاق اصناف نیز نظارت‌های خود را از ۲۰ آذر شروع کرده است و البته در بازار گرانی وجود دارد، اما گران فروشی نداشتیم و قیمت‌ها بر اساس قیمت‌های مصوب است که البته هم همشهریان می‌توانند موارد تخلف را از طریق شماره ۳۲۲۲۷۱۷۲ اطلاع دهند.

قدبا بیان کرد: چهار گروه بازرسی از صبح تا ظهر و یک گروه مشترک بازرسی در سطح شهر نیز داریم که بر بازار شب یلدا نظارت می‌کنند.

برچسب ها: شب یلدا ، کالا ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار