ضرورت استفاده از فضای مجازی در بحث جوانی جمعیت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فضای مجازی ظرفیت مهمی است که باید از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی بهره لازم برده شود.

محسن حسین‌میرزایی در ستاد جوانی جمعیت چهار محال و بختیاری افزود: جامعه باید از خطر و تهدید کاهش جمعیت با خبر باشد و این کار تنها با انجام کار تبلیغی مستمر امکانپذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جمعیت به خصوص جمعیت جوان و پویا از مولفه‌های قدرت و اقتدار هر جامعه به شمار می‌رود که امروز قانون‌گذار برای حفظ این مولفه قوانینی را وضع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بحث جوانی جمعیت تنها مربوط به یک یا دو دستگاه نمی‌شود، اضافه کرد: برای رسیدن به یک میانگین (نُرم) جمعیتی ایده‌آل همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی الزامی و ضروری است.


بیشتر بخوانید


حسین‌میرزایی افزود: انجام کار فرهنگی عمیق و اقناعی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در حوزه ازدواج آسان از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: انجام کار اقناعی در بحث ازدواج آسان و پایداری و ثبات این امر مهم و فریضه دینی مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در بحث ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری فعالیت فرهنگی دستگاه‌های مسئول از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، شورای هماهنگی ائمه جمعه و رسانه‌ها مهم و تاثیرگذار است.

حسین‌میرزایی با تاکید بر بیان مشکلات آینده جامعه در صورت ادامه روند تک فرزندی و یا نداشتن فرزند اظهار کرد: اگر جوانان بدانند نداشتن فرزند و یا تک فرزندی جامعه را با چه مشکلاتی روبرو می‌کند به طور یقین نگاه و نگرش آن‌ها نسبت به این مساله مهم تغییر می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فضای مجازی در بحث جوانی جمعیت افزود: فضای مجازی ظرفیت مهمی است که باید از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی بهره لازم برده شود.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: برای اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت تمام دستگاه‌های اجرایی که قانون مشخص کرده افزون بر انجام وظایف ذاتی و قانونی باید برای پیشبرد این برنامه کار ویژه‌ای مشخص داشته باشند.

وی افزود: در ایجاد محله‌های جدید قبل از واگذاری زمین به افراد باید به بحث زیرساخت‌ها لازم در خصوص ایجاد مراکز عمومی پرداخته شود همچنین در آماده سازی زمین برای واگذاری به متقاضیان در قالب طرح جوانی جمعیت نیز به گونه‌ای اقدام شود که هزینه‌ها کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.