برگزاری جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج خراسان شمالی

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خراسان شمالی از برگزاری دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در استان خبر داد.

 پروانه کلاته گفت: سازمان بسیج هنرمندان استان با همکاری پایگاه بسیج میراث‌فرهنگی استان با هدف حمایت از هنر ماندگار جامعه هنرمندان و هم‌افزایی هنرمندان و صنعتگران بسیجی در رشته صنایع‌دستی به‌ویژه در مناطق کم‌تر برخوردار برای احیاء هنر صنایع‌دستی و هنر‌های منسوخ شده به‌عنوان هنر تمدن‌ساز برگزار می‌شود.

کلاته گفت : این جشنواره نُهم دی‌ماه امسال مصادف با هفته بصیرت به مدت ۶ روز در خانه ترویج صنایع‌دستی بجنورد (حسینیه جاجرمی) برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان و هنرمندان استان می‌توانند تا پایان آذرماه نسبت به ارائه آثار هنری خود برای پذیرش در این جشنواره به خانه ترویج صنایع‌دستی (حسینیه جاجرمی) خانم خوشوقت مراجعه کنند.

پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی همچنین از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به فعالان صنایع دستی استان خبردادو گفت: این میزان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و مشاغل خانگی به ۷۰ طرح از طریق سامانه کارا پرداخت شده است.

 بیش از ۶۹ رشته فعال صنایع دستی در خراسان شمالی فعال است.

گلیم، سفره کردی، جاجیم، انواع کناره، چاروق دوزی، کیف دوزی، معرق کاری و البسه ترکمنی و کردی از مهمترین صنایع دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.