افزایش دو برابری تسهیلات ودیعه مسکن با مصوبه شورای پول و اعتبار

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، از افزایش سقف پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن توسط شبکه بانکی از ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان و همچنین مبلغ تسهیلات فردی ودیعه مسکن و بهسازی و نوسازی مسکن به حدود ۲ برابر با مصوبه شورای پول و اعتبار خبر داد.

خدایار باقری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است و یکی از برنامه‌های شبکه بانکی کشور تأمین مالی طرح می‌باشد، دو مصوبه در خصوص افزایش سقف پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و مبلغ تسهیلات فردی و همچنین نوسازی و بهسازی مسکن داشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات جدید این شورا سقف تسهیلات ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن با افزایش دو برابری از سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و به تبع آن سقف افزایش تسهیلات فردی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: بنابراین سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. همچنین تسهیلات ودیعه مسکن در روستا‌ها پیش از این در روستا‌ها تعریف نشده بود و بر اساس این مصوبه مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


باقری به افزایش سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این مصوبه، سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی تأکید کرد: نرخ سود این تسهیلات نیز ۵ درصد در نظر گرفته شده است تا منجر به رونق ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهر‌های کوچک شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تا کنون برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان ۹ هزار و ۷۵۴ متقاضی ثبت نام نموده اند و از این تعداد ۵ هزار و ۱۴۷ مورد تسهیلات در مجموع به مبلغ ۲،۱۰۵،۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

باقری تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه نمایند.

وی در خصوص شرایط دریافت این تسهیلات نیز گفت: مستأجران حتماً باید اجاره نامه دارای کدرهگیری و شرایط وام ساماندهی را نیز داشته باشند؛ یعنی وام یا امکانات یارانه‌ای از طرف دولت در بخش زمین یا مسکن نگرفته باشند، صاحب ملک نباشند و از سال ۸۴ هیچگونه سابقه خرید و فروش ملک نداشته باشند. ضمن این که باید سرپرست خانوار بوده و ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.