شهردار تهران:

تشکیل قرارگاه اجتماعی سبب هم‌افزایی دستگاه‌ها برای مدیریت آسیب شد

زاکانی گفت: دو سال پیش تجربه جدیدی در زمینه آسیب‌های اجتماعی شروع و قرارگاه آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد و همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار گرفتند.

نشست تبیین طرح‌های مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلان‌شهر تهران، عصر امروز - چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲- با حضور مدیران شهری و مسئولان دستگاه‌های مرتبط در فرهنگسرای بهمن در منطقه ۱۶ برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران و دستیار ویژه رئیس جمهور در موضوع آسیب‌های اجتماعی در ابتدای این نشست، اظهار کرد: هزاران لعن و نفرین به کسانی که در به وجود آوردن اسرائیل نفش داشتند تا این شجره خبیثه همه داشته‌های خود را در وحشی‌ترین شکل در خیانت به ملت فلسطین متجلی کند.

وی با بیان اینکه امروز کنار هم گرد آمدیم تا یک راه جدیدی را برای برون‌رفت از مشکلات فعلی کلان‌شهر تهران پیدا کنیم، افزود: موضوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان بزرگترین رهزن سرمایه‌های اجتماعی هر کشور همیشه مورد توجه اهل خِرد بوده است. اهل فکر اهتمام خودشان را در مواجهه درست با آن آسیب‌ها قرار دادند.

شهردار تهران بیان داشت: اما آسیب‌های اجتماعی برای کشور ما معنای ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ چرا که در پشت‌پرده این آسیب‌ها، یک اراده مستقیماً برای مواجهه با اساس انقلاب و ملت ایران در ترویج این آسیب‌ها وجود دارد؛ لذا بحث یک موضوع طبیعی آسیب‌زننده نیست؛ بلکه یک اراده جدی برای توسعه این آسیب‌ها در کنار آن وجود دارد.

زاکانی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌داد که بحث کنترل آسیب‌های اجتماعی به سمت و سوی درستی پیش نرفته است. در دهه ۸۰ کمتر از ۱۰ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود داشت و امروز بالغ بر بیست و چند هزار معتاد متجاهر در تهران داریم که با این شرایط روح و کالبد شهر دچار آلودگی و مشکلات متعددی می‌شود.

وی عنوان کرد: این موضوع البته به معنای این نیست که دستگاه‌ها در این زمینه به اندازه کافی کار نمی‌کنند. بلکه نشان می‌دهد همه ظرفیت‌ها به هم گره نخورده است. ما به یک برنامه منسجم برای رفتن به سمت تطهیر شهر از این پلشتی‌ها نیاز داریم. اگر نه نهاد‌هایی مانند فراجا، دستگاه قضایی، سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد و همه نهاد‌های مرتبط در تلاش هستند تا مسیر را برای پیگیری امور هموار کنند.

شهردار تهران با یادآوری گسترش تأسف‌بار آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر، اظهار داشت: اما روز به روز وضع آسیب‌ها در شهر نامناسب‌تر می‌شود و شرایط حادتر می‌شود. حتما می‌باید با دقت، همت و تلاش عقب‌افتادگی‌ها را جبران کرد. با کوشش مضاعف می‌توان ورق را برگرداند.

زاکانی ادامه داد: از دو سال پیش تا امروز تجربه جدیدی در زمینه آسیب‌های اجتماعی شروع و قرارگاه آسیب‌های اجتماعی تشکیل شد و همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار گرفتند. این تجربه دستاورد‌هایی داشت؛ می‌توان گفت این اقدام موجبات هم‌افزایی همه دستگاه‌های درگیر برای مدیریت موضوع آسیب را فراهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار