آماده سازی بیمارستان قدیمی رازی برای تبدیل به کارگاه شرکت‌های فناور و دانش بنیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده سازی بیمارستان قدیمی "رازی" برای تبدیل به کارگاه شرکت‌های فناور و دانش بنیان این دانشگاه خبر داد.

قباد محمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر سال ۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وضعیت مطلوب حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در زمینه شاخص کلی پژوهش و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه ششم را میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد و این درحالیست که سه دانشگاه آن در استان تهران قرار دارد؛ بنابراین اگر جایگاه استانی را در نظر بگیریم بعد از استان‌های تهران، فارس و آذربایجان شرقی، در رتبه چهارم کشور قرار داریم.

محمدی گفت: استان‌هایی مانند اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان در حالی در رتبه‌های بعد از ما قرار دارند که اعضای هیات علمی و پژوهشگران آن‌ها حداقل دو برابر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و کسب این جایگاه نشان دهنده تلاش حداقل دو برابری اساتید و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزو یک درصد پژوهشگران برتر دنیا هستند و اگر همین نسبت یک درصدی را لحاظ کنیم باید از ۵۴۰ عضو هیات علمی دانشگاه حدود پنج تا شش نفر در این لیست قرار داشت، اما اکنون حدود ۵۰ نفر در این لیست قرار دارند که ۱۰ برابر نرم یا استاندارد جهانی است که نشان از توان بالای اساتید و پژوهشگران دانشگاه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر سالانه بیش از هزار مورد تولید محصولات علمی در دانشگاه داریم.

محمدی گفت: علاوه بر این سالانه ۷۰ نوع محصول فناورانه که به مرحله تجاری رسیده اند توسط شرکت‌های فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه تولید می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر حمایت از تداوم فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: در حال حاضر دو درصد اعتبارات دانشگاه به حوزه پژوهش و فناوری اختصاص داده می‌شود.

محمدی گفت: با حمایت استاندار و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز پنج هکتار زمین برای گسترش فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان دانشگاه در نظر گرفته شده که ظرف یکی دو ماه آینده نهایی می‌شود.

این مسئول از آماده سازی بیمارستان قدیم "رازی" برای استقرار واحد‌های فناور و دانش بنیان هم خبر داد و افزود: این بیمارستان قدیمی که بدون استفاده می‌باشد قراراست به کارگاه شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک سلامت دانشگاه تبدیل شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.