مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای حل چالش‌های جدی در راستای سنجش نوآموزان، مراکز سنجش استان اردبیل از ۱۰ مرکز به ۲۷ مرکز ارتقا یافته است.

کلام‌الله صفری در جلسه ستاد راهبری تربیت دوران کودکی در اردبیل، اظهار کرد: قسمت عمده‌ای از توانایی‌ها و مهارت‌های انسان در دوره کودکی شکل می‌گیرد و بی‌توجهی به این دوران سبب بروز چالش‌های جدی در سنین بالاتر می‌شود.

او تصریح کرد: اهمیت دوران کودکی و مقطع کودکستان به اندازه‌ای است که ارتقای کیفیت آموزشی به میزان توجه به کودکستان‌ها وابسته است و تجهیز و ساماندهی این مراکز جز اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به جایگاه سازمان تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و متعاقب آن ستاد راهبری تربیت دوران کودکی با هدف هماهنگی و سازمان‌دهی فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی در زمینه دوره کودکی تشکیل شده و تلاش می‌کنیم در این ستاد با همفکری و تعامل اعضا قدم‌‎های مثبتی در راستای تربیت اوان کودکی برداریم.

صفری با مرور چالش‌های حوزه سنجش نوآموزان افزود: سال‌های متمادی شاهد چالش‌های جدی در زمینه سنجش بدو تحصیل نوآموزان بودیم که با افزایش تعداد مراکز سنجش از ۱۰ به ۲۷ و همچنین افزایش بازه زمانی و تأمین تجهیزات به روز، خوشبختانه شاهد ارتقای کیفی سنجش در استان اردبیل هستیم.

او بیان کرد: سنجش نوآموزان از مهرماه شروع شده و تا امروز بیش از ۱۰ هزار نفر از آن‌ها مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.