افزایش تولید تخم چشم‌زده ماهی در لرستان

مدیرکل شیلات لرستان گفت: ۶۰ میلیون قطعه تخم چشم‌زده ماهی از ابتدای امسال تاکنون در استان تولید شده در حالی که این تعداد سال قبل ۵۰ میلیون قطعه بود.

کیارش بیرانوند اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۵۵ میلیون قطعه تخم چشم زده برای توزیع میان واحد‌های پرورش ماهی استان وارد شده در حالیکه سال گذشته ۵۴ میلیون قطعه تخم اسپانیایی، آمریکایی وارد شد.

وی گفت: با توجه به روند افزایش تولید تخم چشم زده داخلی و افزایش واردات در این زمینه، قطعأ روند تولید ماهیان پرواری قزل‌آلا امسال با سیر صعودی همراه خواهد شد.

بیرانوند افزود: تخم چشم زده در دو مزرعه تکثیر و ۳۰ مزرعه حد واسط در لرستان تولید یا وارد می‌شود و به دلیل نیاز داخلی استان صادراتی در این زمینه نداشته‌ایم.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه استان رتبه نخست تولید تخم چشم زده و تولید بچه ماهی کشور را در یک دهه اخیر به خود اختصاص داده است، افزود: در صورت حمایت کامل و مستمر از واحد‌های داخلی، وابستگی کشور به واردات تخم چشم زده به حداقل خواهد رسید.

وی افزود: هم‌اکنون حدود ۳۰ هزار تن ماهی در لرستان تولید می‌شود در حالیکه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن نیز وجود دارد و بیش از ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این بخش فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۲
قزل آلا خوشمزه ترین ماهی پرورشی