۲۵ درصد اعتبارات کردستان به حوزه راه‌های روستایی اختصاص دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از اختصاص ۲۵ درصد اعتبارات استانی در سال جاری برای توسعه راه‌های روستایی خبر داد.

اکبر محمدی شامگاه امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در سنندج با تبریک این هفته، اظهار داشت: حمل و نقل یکی از بنیاد‌های اساسی در انقلاب‌ها و تحولات مدنیت به شمار می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با تأکید بر اینکه در در طول تاریخ حمل و نقل تاثیر بسیار زیادی در قوام و دوام کشور در زمینه‌های مختلف داشته است، افزود: یکی از پایه‌های انقلاب صنعتی حمل و نقل و گونه‌های جدید آن است و امروز یکی از دگرگونه‌های اساسی در توسعه، دگرگونی در زمینه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه به جد پیگیر توسعه سیستم حمل و نقل و جوانب آن در استان هستیم، خاطرنشان کرد: در مجموع مصوبات سفر دور اول و دوم رئیس جمهور به استان ۱۰ هزار میلیارد تومان آن به بخش حمل و نقل اختصاص یافته است.

محمدی همچنین از اختصاص ۲۵ درصد اعتبارات استانی در سال جاری برای توسعه راه‌های روستایی خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در ادامه با بیان اینکه حمل و نقل بستری را برای انتقال مسافر مهیا می‌کند که یکی از نیاز‌های حیاتی است، گفت: هرچه زیرساخت ناوگان و پرسنل در سیستم حمل و نقل قوی‌تر باشد، ایمنی، امنیت، تسهیل تردد، افزایش صرفه‌جویی و و کاهش هزینه خدمات را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط مستقیمی میان توسعه‌یافتگی یک کشور و توسعه‌یافتگی سیستم حمل و نقل وجود دارد، تصریح کرد: هر چه گسترده‌گی سیستم حمل و نقل بیشتر شود بهره‌وری و اثرات اقتصادی اجتماعی سیاسی و ... حاکمیتی به وجود خواهد آمد.

محمدی با بیان اینکه با افزایش قدرت مانور سیستم‌های حمل و نقل، کشش ظرفیت اقتصادی بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: قوام و دوام حاکمیت به ظرفیت‌های حمل و نقل ایجاد بستگی دارد و بر این اساس یکی از برنامه‌های انتظام بخشی و فضای حاکمیتی مقوله حمل و نقل است.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ها در قالب توسعه، توسعه سیستم حمل و نقل است و از منظر برنامه‌ریزی، توسعه حمل و نقل شرایط مناسبی برای انتظام بخشی و توسعه ایجاد می‌کند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه در سند آمایش استان کردستان و اسناد بالا دستی جایگاه ویژه‌ای برای حمل و نقل استان دیده شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل و توسعه کریدور شمال غرب و تسهیل تردد در محور اصلی شرقی به غربی در کردستان اولویت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.