گزارش آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از افزایش اعتبار و نفوذ حماس

گزارش‌های اطلاعاتی دولت آمریکا نشان می‌دهد حملات شدید و غیرانسانی رژیم اشغالگر و مقاومت حماس در برابر آن سبب افزایش اعتبار این گروه شده است.

سی‌ان ان در گزارشی در خصوص افزایش نفوذ و محبوبیت جنبش مقاومت اسلامی می‌نویسد: «بسیاری از تحلیل‌های جدید آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که اعتبار و نفوذ حماس پس از طوفان الاقصی و جنگ دو ماهه غزه، در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان به‌ طور چشمگیری افزایش یافته است».

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: «در حالی که حملات هوایی بی امان تل آویو جان هزاران فلسطینی غیرنظامی را گرفته، حماس توانسته خود را به عنوان تنها گروه مسلحی معرفی کند که در مقابل یک «ظالم وحشی» که زنان و کودکان را می‌کشد، مبارزه می‌کند. اکنون مقامات آگاه با ارزیابی‌های مختلف می‌گویند که این گروه با موفقیت خود را در برخی از بخش‌های جهان عرب و اسلام به‌ عنوان مدافع آرمان فلسطین و یک مبارز مؤثر علیه اسرائیل معرفی کرده است». 

در ادامه این یادداشت نوشته شده است که حمله هفتم اکتبر یک موفقیت عملیاتی برای حماس بود، زیرا پس از آن این گروه موفق شد اعتباری به دست بیاورد تا با آن بتواند مذاکره کرده و به ویژه در کرانه باختری اشغالی صد‌ها اسیر خود را آزاد کند.

ارزیابی‌های مختلف در داخل دولت آمریکا علنا هشدار داده است که شمار بالای تلفات غیرنظامیان فلسطینی سبب افزایش اعتبار حماس خواهد شد. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز اوایل این ماه گفت: «در این نوع نبرد، مرکز ثقل جمعیت غیرنظامی است و اگر آن‌ها را به آغوش دشمن برانید، پیروزی تاکتیکی را با شکست استراتژیک جایگزین می‌کنید». 

مقامات به دقت چندین شاخص کلیدی را زیر نظر دارند که نشان می‌دهد حمایت از حماس هم در فلسطین و هم در سایر نقاط منطقه افزایش یافته است. به طور مثال، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که در اردن، جایی که بیش از نیمی از جمعیت آن فلسطینی الاصل هستند، معترضان در خیابان‌ها شعار حمایت از حماس سر دادند.

جاناتان پانیکوف یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا می‌گوید: «اکنون به ویژه در کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل، حماس به طور فزاینده‌ای به عنوان تنها گروهی در نظر گرفته می‌شود که واقعاً در مورد اشغال اسرائیل کاری انجام می‌دهد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۲:۵۹ ۰۱ دی ۱۴۰۲
نتیجه تضعیف جبهه سازشکار عرب که نتیجه تسلیم بی قید و شرط امریکا در برابر اسراییل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۰۱ دی ۱۴۰۲
درود بر حماس
Finland
ناشناس
۰۲:۲۲ ۰۱ دی ۱۴۰۲
آخه شما راست میگی
خیلی قوی شده
همه اسرائیلی ها رو کشته
Italy
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۱ دی ۱۴۰۲
اعتبارشو که همین هفته پیش ایران تامین کرد بقیش اوکی میشه ایشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۱ دی ۱۴۰۲
نصر من الله و فتح قریب
Iran (Islamic Republic of)
محمدولایی بازنشسته
۲۳:۱۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
خدا غزه را برای امتحان کسانی که دم از حمایت وبرادری وجان فشانی ودشمنی با رژیم جعلی وامریکا وووووو می زدند افرید::::::: خوب پیروان خدا وجهاد کجایید؟؟؟؟ ترس ولرز 00000000 فقط یمن وخبرنگاران::::::: اعراب جان وغیر اعراب چی شد ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
20000 نفر کشته شدند این حرفها مزخرف است.
آخرین اخبار