رشد ۴۴ درصدی بهسازی راه‌های عشایری در قزوین

رییس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: ۱۶۳ کیلومتر از راه‌های عشایری استان، بهسازی، تسطیح و مرمت شده که این عدد از رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۱ برخوردار است.

سعید ابیت رییس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: بهسازی، مرمت و تسطیح راه‌های عشایری در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

ابیت افزود: ۱۶۳ کیلومتر از راه‌های عشایری استان قزوین بهسازی، تسطیح و مرمت شده که این عدد از رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۱ برخوردار است.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای در محرومیت زدایی از مناطق عشایری دارد و تلاش دستگاه‌های متولی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تثبیت و افزایش تولید محصولات عشایری در جهت ثبات امنیت غذایی است.

ابیت با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ایل راه اصلی و فرعی عشایری در استان قزوین وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون ۲۷۴ کیلومتر از این راه‌ها با پوشش عملیات بهسازی همراه بوده که البته این روند همچنان ادامه دارد.

به گفته این مسئول، متاسفانه در سال‌های اخیر در برخی از نقاط استان قزوین ایل راه‌های عشایری مورد تعرض قرار گرفته و مشکلات زیادی را نیز برای عشایر جهت کوچ از قشلاق به مناطق ییلاقی ایجاد کرده است.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.