برگزاری یادواره شهدای کارگر در گیلان / ازکتاب ۴۱۸ شهید کارگررونمایی می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از برگزاری یادواره شهدا در کارخانه ایران پوپلین و رونمایی از کتاب ۴۱۸ شهید کارگری استان گیلان خبرداد.

سیاوش آقاجانی در نشست هم اندیشی برگزاری یادواره شهدای کارگری گیلان گفت : مهمترین اقدام جهت بزرگداشت یاد و نام شهدا این است که ما در هر منصب و جایگاهی که هستیم تلاش کنیم تا حقانیت مجاهدت و صحت راه شهدا در حفظ نظام مقدس جهموری اسلامی اثبات شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت : در واقع ما مدیران دولتی هر اندازه کمک کنیم تا جمهوری اسلامی روی آرمان‌های خود ایستادگی کند و خدمات بهتری را به مردم ارائه دهد حقانیت راه شهدا را اثبات کرده‌ایم.

آقاجانی افزود: دشمنان همواره سعی دارند به جامعه القا کنند که خون شهدا هدر رفته است لذا ما  کارگزارن دولت باید با عملکرد درست و خدمت رسانی شایسته این توطئه را باطل نماییم.

وی در تشریح اقدامات اداره کل برای جامعه هدف گفت: موضوع احقاق حقوق کارگران، کاهش حوادث کار، آموزش های ایمنی، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تشکیل شورای اسلامی کار با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه منافع کارگران و کارفرمایان را در چهارچوپ قانون دنبال می‌کنیم  تصریح کرد: در تلاش هستیم به جامعه کارگری این اطمینان را بدهیم که بدون ایجاد تحصن و تنش که به تولید لطمه وارد می‌کند پیگیر مطالبات و احقاق حقوشان هستیم.

اقاجانی اضافه کرد: در تلاش هستیم فضایی ایجاد کنیم تا اگر کارگر یا کارفرمایی دچار چالش است به جای مراجعه به رسانه‌های معاند و روی آوردن به رفتارهای نامتعارف از مسیر قانونی موضوع را دنبال کند و به نتیجه برساند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم از ظرفیت‌های موجود در استان برای تقویت بنگاه‌های تولیدی استفاده کنیم و بالاترین درصد پرداخت تسهیلات به طرح‌های کارفرمایی را در میان دیگر دستگاه‌ها به خود اختصاص دادیم یا کوشیدیم در مباحثی مثل مطالبات قانونی کارگران و کارفرمایان در موضوع سخت و زیان آور و عناوین شغلی در کنارشان باشیم.

آقاجانی با بیان اینکه از برگزاری مراسم‌های یادواره شهدا در کارخانجات استان استقبال می‌کنیم گفت: با این اقدام نام شهدا در محیط کار و تلاش احیا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امکان حضور فعال و گسترده همه کارخانجات در این گونه مراسم‌ها باید وجود داشته باشد تصریح کرد: دستگاه‌ها و کارخانجات نباید صرفا به مناسبت ها تکیه کنند بلکه باید در هر برهه از زمان با انجام رویدادهای مختلف نظیر برگزاری همایش، انتشار کتاب، نمایشگاه و... نسبت به گرامیداشت یاد و نام شهدا در محیط های کار و تولید اقدام نمایند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از برگزاری یادواره شهدا در کارخانه ایران پوپلین و رونمایی از کتاب ۴۱۸ شهید کارگری استان گیلان که توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تهیه شده است در این مراسم خبر داد.

 

برچسب ها: کارگر ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.