معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

تمام روستاهای کشور تا پایان سال اینترنت‌دار‌ می‌شوند‌

روحانی نژاد از اتصال همه روستا‌های کشور به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر  بیش از ۹۴ درصد روستا‌ها متصل به اینترنت شده‌اند.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک کردستان در سنندج اظهار کرد: فیبرنوری نیاز جدی جامعه امروز است و دولت سیزدهم با جدیت این طرح را در نقاط مختلف کشور دنبال می‌کند.

مهدی روحانی نژاد  با بیان اینکه کردستان بیست و هشتمین استان کشور برای اجرای نهضت فیبرکشی است، افزود: تجهیز شهر‌ها و منازل و کسب. کار‌ها به فیبرنوری، ضمن افزایش سرعت ارتباطات سیار به توسعه اشتغالزایی نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت مبین نت ۳۴۰ هزار خانوار و مخابرات ایران ۲۳۵ هزار خانوار را به فیبرنوری متصل خواهند کرد.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به پیش بینی هشت هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح، ادامه داد: وزارت ارتباطات چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال یارانه و مشوق برای کمک به اپراتور‌های مجری طرح در نظر گرفته است.

روحانی نژاد از اتصال همه روستا‌های کشور به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر  بیش از ۹۴ درصد روستا‌ها متصل به اینترنت شده‌اند.

در این جلسه، تفاهم نامه شهرداری سنندج و شرکت ارتباطات مبین‌نت در راستای هوشمندسازی شهر سنندج به امضا رسید.

قرار است تا مرداد سال آینده عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسی و کار‌ها در سنندج تا پایان مرداد سال آینده به اتمام برسد.

در قالب این طرح، ۲۲۸ نقطه و ۴۶ اداره به فیبرنوری در سنندج متصل خواهد شد، ضمن اینکه عملیات اجرایی آن در شهر‌های سقز، مریوان و کامیاران هم امسال شروع می‌شود.

شرکت مبین تعهد داده که تا اسفند سال آینده این طرح در تمام نقاط استان کردستان اجرا و ۳۳۰ هزار خانوار از آن بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.