تولید ۷۰ درصد پنبه مورد نیاز در داخل کشور

در سومین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه امروز در گرگان اعلام شد: ۷۰ درصد نیاز کشور به پنبه از مزارع داخل تامین می‌شود.

علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در این همایش گفت: ۷۰ درصد نیاز پنبه کشور در داخل ایران تولید می‌شود و قصد داریم در برنامه‌ای پنج یا شش ساله صد در صد نیاز کشور را از داخل تامین کنیم.

وی افزود: اگر قرار است صنعت نساجی کشور و مشاغل وابسته به آن بار دیگر رونق بگیرد چاره‌ای جز توجه به زیرساخت‌های آن مانند احیای سازمان پنبه وجود ندارد.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی افزود: صنایع پوشاک، نخ‌ریسی، پارچه بافی و کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی و وش‌کشی بعد از انحلال سازمان پنبه دچار مشکل و حتی تعطیلی شدند و با روند فعلی تولید پنبه کشور به دوران باشکوه گذشته بازنخواهد گشت.

مهاجر ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی با هدف بازگرداندن دوباره رونق به تولد پنبه و افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش طول الیاف، از ورود تکنولوژی وابسته به صنعت نساجی در کشور حمایت خواهد کرد.

هزار جریبی مجری طرح پنبه کشور هم در این همایش گفت: امسال در یکصد هزار هکتار از مزارع کشور پنبه کشت شد و پیش بینی می‌شود از این طرح ۲۸۰ هزار تن وش برداشت شود.

قربان قربانی رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور هم گفت: مهمانانی از دو کشور ترکیه و تونس به صورت حضوری و مهمانانی از کشور‌های مصر، پاکستان، برزیل و آرژانتین نیز از طریق ارتباط آنلاین در این همایش حضور دارند.

او افزود: یکصد مقاله از هشت کشور ترکیه، تونس، مصر، پاکستان، برزیل، آرژانتین، ازبکستان و هند به این همایش دو روزه ارسال شد.

قربانی گفت: امضای تفاهم نامه همکاری بین موسسه تحقیقات پنبه کشور و موسسه توتون ایران و برپایی نمایشگاه زنجیره ارزش تولید یکی از برنامه‌های جانبی این همایش است.

این همایش تا فردا دوشنبه چهارم دی  ادامه دارد.

برچسب ها: پنبه ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
پنبه بهترین پارچه