در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش کردیم اجرایی نو ارائه کنیم

مجری برنامه نوسان گفت: تصمیم داشتیم به‌واسطه ساخت برنامه «نوسان» ارتباط خوبی بین صدا و سیما و فضای مجازی برقرار کنیم.

برنامه «نوسان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم عوض‌بیگی و اجرای محمد طادی کاری از گروه اجتماعی، اقتصادی شبکه دو سیما است که از شنبه ۲۰ آبان حوالی ساعت ۲۰:۵۵ (بعد از بخش خبری ۲۰:۳۰) به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه به‌صورت زنده روی آنتن می‌رود. پخش مستند‌های کوتاه با موضوعات و حواشی این روز‌های اتفاقات فلسطین و غزه در قالب پخش تصاویر و ویدئو‌ در چند بخش، محوریت برنامه «نوسان» است. این برنامه توانسته است در هفته‌های گذشته ۲۳ درصد از پیام‌های مردمی ۱۶۲ صدا و سیما را به خود اختصاص دهد و جزو برنامه‌های پرمخاطب سیما باشد؛ شیوه نوین اجرا و به دور از کلیشه‌های مرسوم صدا و سیما، ویژگی دیگری است که مورد توجه بینندگان این برنامه قرار گرفته است؛ به همین بهانه با محمد طادی، مجری «نوسان» درخصوص ویژگی‌های اجرایش گفت‌وگویی داشته‌ایم که متن کامل آن پیش‌روی شماست.

اساس شکل‌گیری و ساخت برنامه «نوسان» چه بود؟

محمد طادی، مجری برنامه «نوسان» گفت: از ابتدا تصمیم داشتیم که به‌واسطه ساخت برنامه «نوسان» ارتباط خوبی بین صدا و سیما و فضای مجازی برقرار کنیم؛ این تصمیم ما مصادف شد با اتفاقات غزه و به همین دلیل قرار شد تا فصل اول برنامه را با موضوع غزه روی آنتن ببریم. البته ایده اصلی ما این است که «نوسان» در آینده به برنامه فضای مجازی صدا و سیما تبدیل شود به‌طوری که هم برای فضای مجازی تولید محتوا کنیم و هم اخبار و محتواهای عمومی و پربازدید موجود در فضای مجازی را در صدا و سیما انعکاس دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از نکاتی که در باره این برنامه وجود دارد، سبک اجرای شماست؛ با توجه به اجراهای قبلی که در برنامه‌هایی مثل «سلام صبح بخیر» و «هشتگ» داشته‌اید، چقدر تلاش کردید تا در «نوسان» اجرایی متفاوت و البته مخاطب‌پسند را ارائه کنید؟ بیان کرد: به هر ترتیب از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی برنامه‌های زیادی با رویکردهای مختلف در تلویزیون تولید و پخش شده‌اند؛ اما «نوسان» دارای ویژگی‌هایی است که شاید از جهاتی با سایر برنامه‌ها تفاوت دارد. از جمله این تفاوت‌ها فاصله گرفتن از سبک و سیاق متدوال اجرا در برنامه‌های صداو سیماست. به‌هرحال ما در زمانی زیست می‌کنیم که فضای مجازی نقش بسیار پر رنگی در روزمره‌گی ما دارد، به همین دلیل پیش از پخش برنامه و در جلساتی که با همکارانم برگزار شد به این نتیجه رسیدیم باید به روش و مدلی در اجرا برسیم که علاوه بر جدید بودن، رضایت مخاطبان را هم دربر بگیرد. تمام تلاش‌ ما این بوده است تا فرم روتین اجرای برنامه‌های صدا و سیما را نداشته باشیم؛ حتی در لباس پوشیدن از لباس پوشش من که کت و شلوار به تن نکنم تا نبودن میز و صندلی در صحنه و نحوه اجرا. جا دارد در اینجا از آقایان بامروت‌نژاد مدیر شبکه دو شکر کنم که حمایت‌های زیادی از اجرا کردند و باعث شدند اجرا فرم و بعد از مدتی تیپ جدیدی در آن شکل بگیرد البته تا رسیدن به پختگی راه زیادی داریم ولی خداراشکر ظاهرا توانسته‌ایم رضایت مردم را هم به‌دست آوریم.

وی ادامه داد: ایستاده اجرا کردن در کل برنامه، استفاده از ویدئو وال، صحبت و توضیحات کوتاه قبل و بعضا بعد از هر آیتم و ویدئو، ریتمی تند و... مواردی بود که تصمیم گرفتیم آنها را در اجرا پیاده کنیم. شاید در ابتدا برای خودمان و البته بیننده‌گان این سبک جا نیفتاده بود اما هرچه می‌گذرد بیشتر مطمئن می‌شویم که همین روال مناسب برنامه‌ای با این زمان و فرم است.

وی درباره تفاوت تجربه «نوسان» با اجراهای قبلی‌‌اش گفت: باتوجه به کارهایی که قبل از این برنامه در حوزه اجرا داشته‌ام، تجربه «نوسان» برایم جذابیت‌های فراوانی دارد. پیگیری فضای مجازی و اتفاقات حوزه غزه و فلسطین در سطح جهانی جزو کارهایی است که هر روز در برنامه روزانه‌ام دارم؛ خوشبختانه با روندی که تا الان داشته‌ایم، اتفاقات خوبی رقم خورده است و بایت این تجربه احساس خوبی دارم؛ از قاسم عوض‌بیگی تهیه‌کننده و کارگردان برنامه هم باید تشکر کنم که علاوه بر همفکری و هدایت درست تیم، در انتخاب ویدئو و آیتم‌های برنامه روحیه‌ای منعطف دارد و همین خصوصیت به کیفیت برنامه اضافه می‌کند. امیدوارم تلاش همگی ما در برنامه «نوسان» رضایت خاطر بینندگان‌مان را نتیجه دهد چراکه که مهمترین اصل در هر کاری توجه و احساس خشنودی مخاطبان آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار