دادستان اردبیل خبر داد

تشدید برخورد با تخلف حمل بار بدون بارنامه در استان اردبیل

دادستان اردبیل گفت: با متخلفان حمل بار بدون بارنامه در سطح استان برخورد جدی می‌شود.

جلال آفاقی در جلسه پیشگیری از فرار مالیاتی در حوزه حمل و نقل بار، از انسداد کارت هوشمند ناوگان و رانندگان متخلف و جلوگیری از ادامه مسیر و تردد خودرو‌های حامل کالای بدون بارنامه در استان و تعقیب قضایی صاحبان کالا‌های فاقد اسناد حمل، خبر داد.

او با تاکید بر پیشگیری از تخلف در این حوزه و جرائم مرتبط، از عزم دادستانی برای برخورد با هرگونه قصور در پروسه صدور و استفاده از بارنامه در استان خبر داد.

دادستان اردبیل با اشاره به تبعات گوناگون حمل غیرقانونی بار به علت عدم امکان کنترل‌های لازم مانند قاچاق کالا، خرابی‌های گسترده زیرساخت‌ها و کاهش ایمنی جاده‌ها و افزایش نقاط حادثه خیز و تصادف به‌لحاظ عدم رعایت وزن مجاز در حمل بار، موضوع فرار مالیاتی را نیز به‌عنوان مصداقی از تضییع حقوق عامه و عملی مجرمانه، غیرقابل قبول و مستوجب مجازات و تعقیب قضایی دانست.

آفاقی با اعطای مهلت تا بیستم دی‌ماه و تعیین ضرب‌الاجل، تشدید کنترل‌های لازم و جلوگیری از تردد خودرو‌های حامل بار فاقد بارنامه در سطح استان را خواستار شده، تاکید کرد: دستگاه‌های متولی در حوزه حمل و نقل به وظایف قانونی خود به نحو شایسته عمل نمایند.

برابر اعلام دادستان مرکز استان اردبیل در این جلسه، از بیستم دی‌ماه، ضمن انسداد کارت هوشمند ناوگان و رانندگان متخلف و جلوگیری از ادامه مسیر و تردد خودرو‌های حامل کالای بدون بارنامه در استان، صاحبان کالا‌های فاقد اسناد حمل نیز مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار