۴۸۰ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان‌غربی اجرا شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی طی چهار سال گذشته تاکنون در این استان اجرا شده است.

سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: میانگین راهسازی گذشته در استان حدود ۹ کیلومتر در سال بود که این رقم در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ کیلومتر در سال رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت و جایگاه استراتژیک آذربایجان‌غربی توسعه محور‌های مواصلاتی و راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی با هدف سهولت تردد و افزایش ایمنی در اولویت بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طول کریدور در استان ۵۴۸ کیلومتر است افزود: تاکنون بیش از ۴۷۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان با بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده به اتمام رسیده و زیر بارترافیک رفته است.

حمزه‌لو با اشاره به روند اجرای طرح‌های مسکن در آذربایجان‌غربی افزود: تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲.۵ برابر ظرفیت اعلامی بوده و در بخش مسکن روستایی نیز اراضی مورد نیاز تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: استفاده از ظرفیت اراضی خالی داخل شهر و سپس بهره‌مندی از ظرفیت الحاق اراضی در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: توسعه زیر ساخت‌های مسکن ارزان در قالب شهرک سازی و توسعه شهرک‌ها از برنامه‌های مهم است که با جدیت دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.