یک میلیون و ۳۹۱ هزار تُن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

سرپرست اداره‌کل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۷۳ تُن کالا از ابتدای امسال تاکنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

روح الله غلامی سرپرست اداره‌کل گمرکات استان مرکزی گفت:  صادرات کالا از گمرکات این استان به خارج از کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: این کالاها به ارزش ۸۵۱ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۱۳ دلار به مقصد ۸۳ کشور جهان از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، ارمنستان، ازبکستان، روسیه، امارات متحده عربی، هند و ترکمنستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک درصد افزایش دارد.

سرپرست اداره‌کل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند پلی‌اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیرخشک صنعتی، شمش آهن و فولاد از جمله بیشترین کالاهای صادر شده در این مدت است.

غلامی گفت: ۲۴۰ هزار و ۹۰ تُن کالا به ارزش ۶۹۸ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۳۴۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۷۵ و ۴۶ درصد افزایش یافته‌است.

وی خاطرنشان کرد: این کالاها از مبدا ۵۳ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هنگ کنگ، آلمان، ایتالیا، عراق، هند، کره جنوبی و اتریش به استان مرکزی وارد شد.

سرپرست اداره‌کل گمرکات استان مرکزی گفت: کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه، اسانس‌های آرایشی بهداشتی، اجزاء، قطعات و ماشین‌آلات خط تولید از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت بود.

غلامی افزود: ۶۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک‌هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۴۰ درصد افزایش و از نظر تعداد ۱۲ درصد کاهش یافته‌است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد در بخش صادرات فعال است.

برچسب ها: گمرک ، صادرات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.