رفع تصرف زمین ۷ هکتاری در بستر رودخانه هراز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از بازپس‌گیری ۷۰ هزار متر مربع زمین تصرف شده بستر رودخانه هراز خبر داد.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از بازپس‌گیری ۷۰ هزار متر مربع زمین تصرف شده بستر رودخانه هراز با ارزش ریالی بیش از ۷ هزار میلیارد ریال در محدوده روستای فرح‌آباد از توابع شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری مسئولان دستگاه قضا در شهرستان محمودآباد، همکاران ما در مدیریت منابع آب آمل و محمودآباد و نیروی انتظامی، حکم رفع تصرف این زمین اجرا شد.

او افزود: این زمین در محدوده روستای فرح‌آباد شهرستان محمودآباد طی سال‌های اخیر مورد تصرف برخی افراد قرار گرفت. متصرفان پس از تصرف زمین موجود در بستر رودخانه هراز، اقدام به تفکیک و دیوارکشی کردند و ۷۰ هزار متر زمین به حدود ۵۰ قطعه در اندازه‌های مختلف تقسیم شد تا برای فروش آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ارزش ریالی این زمین هکتاری با توجه به قیمت روز زمین در منطقه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که خوشبختانه با دستور دادستان پرونده برای رفع تصرف این زمین تشکیل شد و به مرحله اجرای حکم نیز رسید از تصرف خارج شد. غالب متصرفان نیز غیربومیانی بودند که زمین را از بومی‌ها خریداری کردند.

داوودیان افزود: از ابتدای امسال تاکنون هشت پرونده بازپس‌گیری زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌ها در شهرستان‌های آمل و محمودآباد تعیین تکلیف شد.

بنا به آمار‌های موجود در نیمه نخست امسال ۲۱۰ هزار متر مربع از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های مازندران که طی نیمه نخست امسال به تصرف در آمده بود با پیگیری‌های ادارات منابع آب شهرستان‌ها و همکاری دستگاه قضا آزادسازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار