اجرای مرحله دوم مایه‌کوبی دام علیه تب برفکی در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: مرحله دوم مایه‌کوبی دام علیه تب برفکی در استان از ۹ دی آغاز می شود.

کامران زیباکردار اظهار کرد: مرحله دوم مایه‌کوبی دام علیه تب برفکی به شکل کاملا رایگان است و وجهی از دامداران دریافت نمی شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از دامداران استان خواست با توجه به شیوع سویه جدید تب برفکی در کشورهای عراق و ترکیه، نهایت همکاری را با گروههای دامپزشکی داشته باشند و افزود: در صورت ورود این سویه به کشور، اقتصادی زیادی به دامداران وارد می‌شود.

وی یادآور شد: تب برفکی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام محسوب نمی شود ولی در صنعت دامداری یکی از بیماریهایی است که اقتصاد این صنعت را تهدید می کند.

زیباکردار افزود: تمامی واحدهای دارای تجمع دامی استان شامل واحدهای روستایی، نیمه صنعتی و صنعتی تحت پوشش واکسیناسیون تحت پوشش این طرح هستند.

وی ضمن تاکید بر ورود و خروج دام زنده از مبادی استان، از همه دامداران خواست باتوجه به قدرت و سرعت انتشار بیماری تب برفکی به‌عنوان واگیرترین بیماری‌های دامی، نسبت به رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای خود اقدام کنند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی کردستان در مرحله نخست، بیش از یک میلیون راس دام سبک و سنگین در استان علیه این بیماری مایه کوبی شد.

تب برفکی یک بیماری مخصوص دام است که ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم از علایم این بیماری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.