شهر کرمانشاه نیازمند ایجاد ۱۰ پایگاه اورژانس

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : شهر کرمانشاه نیازمند ایجاد ۱۰ پایگاه اورژانس دیگر است که خدمت‌رسانی به شهروندان با سرعت بیشتری انجام شود.

مسعود قلعه‌سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : شهر کرمانشاه ۱۰ پایگاه اورژانس کم دارد و مشکل تأمین زمین است و هرچند با شهرداری در این زمینه رایزنی‌هایی شده، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه گاهی زمین از سوی خیران اهدا می‌شود، اما خود مردم مانع می‌شوند عنوان کرد: با این وجود قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای ساخت ۲۵ پایگاه اورژانس در استان منعقد شده است.

قلعه‌سفیدی با اشاره به اینکه در برخی محلات از کانکس استفاده می‌شود گفت: نیرو‌های اورژانس شهرک بهداری در ۱۱ سال گذشته در کانکس مستقر بوده‌اند، اما اکنون بهزیستی دستور تخلیه داده و این در حالی است که انتظار می‌رود مسئولان همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با شروع فصل بارش برف و باران پایگاه‌های جاده‌ای در منطاق سردسیر به ویژه در اورامانات، سنقر و کلیایی و کنگاور تجهیز شده‌اند و مشکلی برای خدمت رسانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما و گاهی در فروردین و اردیبهشت ماه نیز شاهد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن هستیم گفت: از ابتدای مهر ماه تاکنون ۱۵ نفر در استان کرمانشاه بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده و ۸۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند و استان کرمانشاه از این نظر جایگاه مناسبی در کشور ندارد.

وی با اشاره به نیاز ۱۵۵ متری زمین برای ایجاد یک پایگاه، اضافه کرد: از ارگان‌ها و سازمان‌ها و همچنین خیرین انتظار داریم با اورژانس همکاری لازم را داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.