امام جمعه سنندج:

مردم با آگاهی و بصیرت خود در حماسه ۹ دی نقشه دشمن را خنثی کردند

ماموستا رستمی گفت: در حماسه ۹ دی ملت ایران بزرگترین نقشه و آرزوی دشمن را زیر پا گذاشتند و اگر بصیرت و آگاهی مردم نبود، کشور دچار مشکل می‌شد.

 امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج با تبریک روز حفاظت هواپیمایی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مردمی‌ترین نهاد‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران در طول سال‏های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات و ایثارگری‏‌های قابل‌توجهی در عرصه‌های مختلف داشته است.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به وظیفه ذاتی سپاه پاسداران که پاسداری و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن بود، ماموریت حساس و خطیری مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی در ۵ دیماه ۱۳۶۳ با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به این نهاد انقلابی واگذار شد.

به گفته وی، با گذشت بیش از ۳۰ سال از تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی تاکنون هیچ هواپیماربایی موفقی پس از حضور سپاه در ناوگان حمل و نقل هوایی انجام نشده است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امروز پرواز‌های ایران در اوج امنیت است، گفت: امروز آسمان ایران مسیری امن برای عبور و مرور هواپیما‌های سایر کشور‌های جهان است که این به برکت تلاش و ایثارگری زحمت‌کشان حوزه تامین امنیت در کشور است.

ملت ایران در ۹ دی بزرگترین نقشه و آرزوی دشمن را زیر پا گذاشتند

ماموستا رستمی با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، افزود: در این روز ملت ایران بزرگترین نقشه و آرزوی دشمن را زیر پا گذاشتند و اگر بصیرت و آگاهی مردم نبود، کشور دچار مشکل می‌شد، بنابراین باید دولت به فکر حل مشکلات همین مردم باشد.

وی از مسئولان و اقشار مختلف مردم خواست که فردا ساعت ۹:۳۰ صبح در برنامه گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه که در سالن آزادی سنندج و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود، حضور گسترده و دشمن‌شکنانه داشته باشند.

هیچ مسئول و نماینده ای حق ندارد برای حفظ  منافع خود، مردم را نادیده بگیرد

امام جمعه سنندج در ادامه از مسئولان استان خواست توان خود را در مسیر خدمت به کار گیرند و به صورت جدی با گران‌فروشی و احتکار مبارزه کنند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه افرادی که اقدام به احتکار کالا‌های اساسی مردم می‌کنند و در زمان خاص با افزایش قیمت آن‌ها را به نفع خود می‌فروشند فردای قیامت نزد خداوند روسیاه خواهند بود، گفت: مسئولیت‌ها امانت الهی هستند و خدمت به خلق بهترین راهکار برای حفظ این امانت است، هیچ مسئول و نماینده مجلس حق ندارد برای حفظ جایگاه و منافع خود مردم را نادیده بگیرد.

وی از تلاش مسئولان در راستای بازگشایی معابر کولبری تقدیر کرد و گفت: معتقدیم قاچاق ضد توسعه و آبادانی است، اما فعالیت کولبران تنها به واسطه امرار معاش است و بازگشایی این معابر می‌تواند به اقتصاد و زندگی مرزنشینان کمک کند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: باید بین کولبری و قاچاق‌های سازمان یافته و قاچاق کالا‌هایی که به امنیت و سلامت مردم و کشور ضربه وارد می‌کنند تفاوت قائل باشیم معتقدیم باید به شدت با قاچاق مواد مخدر و سلاح و ... مقابله شود.

 تلاش دشمنان گمراه کردن جوانان است

ماموستا رستمی یادآور شد: دشمنان هیچ وقت از نقشه‌های خود دست نمی‌کشند رسانه‌های دشمن همواره در تلاش هستند که دین اسلام را که دینی سراسر رحمت است، خشن نشان دهند و امنیت جامعه اسلامی را مخدوش کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمنان گمراه کردن جوانان و سوق دادن آن‌ها به سمت اعتیاد است، گفت: ایجاد ظرفیت‌های لازم برای ایجاد اشتغال جوانان و رفع بیکاری، رونق اقتصاد، حمایت از تولید نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کنند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امروز دشمن در نظر دارد با تمام ظرفیت از طریق فضای مجازی جوانان و جامعه اسلامی را به سمت تباهی بکشد لذا باید تلاش کنیم فضای سمی مجازی را به بستری برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: کشور ما توطئه‌هایی را پشت سر گذاشته که هر کدام از آن‌ها می‌توانست نظامی را نابود کند، اما بصیرت و حضور در صحنه ملت موجب شده که نه تنها نقشه‌های دشمنان نقش برآب شود بلکه پله‌های پیشرفت و توسعه را روز به روز با سرعت طی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.