صنعت‌نفت آبادان - تراکتورسازی، تقابل دار و ندار‌های لیگ

تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و تراکتورسازی تبریز در حالی شنبه به مصاف هم می‌روند که یک تیم برای نزدیک شدن به صدر جدول و تیمی دیگر برای فرار از قعر جدول سه امتیاز این بازی را نیاز دارند.

تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و تراکتوسازی تبریز فردا شنبه از هفته پانزدهم لیگ برتر کشور در تبریز به مصاف هم می‌روند که ۲ تیم برای بهبود شرایط خود در جدول و صعود به رده‌های بالاتر راهی جز کسب سه امتیاز بازی ندارند.

زردپوشان آبادانی پس از سه شکست و یک تساوی امیدوار هستند با کسب امتیاز در تبریز از بحران خارج شوند هر چند با میزبانی دیدار خواهند کرد که خود را یک مدعی قهرمانی و کسب سهمیه آسیا می‌داند.

صنعت‌نفت آبادان در فصل جاری نتوانسته به شرایط آرمانی دست یابد و در نتیجه‌گیری به آن چیزی که نیاز دارد دست نیافته است؛ تیم عبدالله ویسی در هفته‌های اخیر بخصوص در خانه فقط بازنده بوده و حالا صدای اعتراض هواداران بلند شده است از این رو برای فرار از بحران باید از سد قرمزپوشان تبریزی عبور کند.

بدون شک ۲ تیم برای جبران امتیازات از دست رفته هفته قبل به مصاف هم خواهند رفت هر چند شانس نفتی‌ها برای کسب سه امتیاز در این دیدار کمتر از میزبان خود است، اما ورزشگاه یادگار امام یادآور نتایج خاطره انگیز برزیلی‌های ایران است.

خط دفاعی صنعت‌نفت در دیدار‌های اخیر خود بخصوص مقابل ذوب آهن اصفهان شکننده ظاهر شد و در بازی شنبه آینده، مهدی عبدی محمد مهاجم فرصت طلب تراکتورسازی تبریز منتظر اشتباهات فردی مدافعان نفت است تا از این دیدار برای تیم خود امتیاز بگیرد.

در آن سو نیز خط دفاعی تراکتورسازی تبریز بسیار ساماندهی شده نشان داده و عبور ازاین خط دفاعی برای هر مهاجمی سخت است؛ علی یوسف مهاجم سرزن و تکنیکی صنعت‌نفت برای رسیدن به گل در انتظار اشتباهات این خط دفاعی خواهد بود.

خط میانی تیم صنعت‌نفت با حضور طالب ریکانی و حکیم نصاری دارای یکی از با تجربه‌ترین خطوط میانی بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر است، اما این خط میانی در تقابل با ذوب آهن به دور از آمادگی و هماهنگی بود؛ در ترکیب تیم تراکتورسازی نیز ریکاردو آلوز و صفا هادی با قدرت شوت زنی، تکنیک و قدرت بازی سازی بالا حضور دارند که می‌توانند تقابل تکنیک و قدرت را در این دیدار به نمایش بگذارند.

آلوارو خیمنز و مهدی عبدی در پیشانی خط حمله قرمزپوشان تبریزی برای هر تیمی هشدار جدی است و میثم تهی‌دست و محمد خان‌زاده در قلب خط دفاعی صنعت‌نفت، برابر این ۲ بازیکن باهوش محک جدی خواهند خورد.

شاگردان ویسی در دیدار برابر ذوب آهن نشان دادند در کار تیمی چندان موفق نیستند و با این نحوه بازی برابر تراکتورسازی تبریز کسب حتی یک امتیاز ممکن نخواهد بود، تراکتورسازی هم کیفیت چندانی از خود برابر ملوان انزلی نشان نداد.

قرار گرفتن آلوارو خیمنز مهاجم فرصت طلب و سرزن در ترکیب تراکتورسازی و تقابل این بازیکن با میثم تهیدست مدافع بلندقامت صنعت‌نفت از مهمترین نکات این دیدار خواهد بود؛ خیمنز که دارای شم گلزنی خوبی است زنگ خطری برای مدافعان میانی نفت محسوب می‌شود و در آن سوی میدان نیز علی یوسف مهاجم نفت با سرعت و تکنیک بالای خود روز سختی را برای مدافعان تراکتورسازی رقم خواهد زد.

تراکتورسازی تبیز با هشت برد، یک تساوی و پنج باخت و با ۲۵ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب نهمین پیروزی این فصل خود است این تیم ۱۸ گل زده و ۱۰ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است.

در آن سوی میدان نیز صنعت‌نفت آبادان با ۲ برد، پنج تساوی و هفت باخت و با ۱۱ امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی جای گرفته است، این تیم ۱۲ گل زده و ۲۲ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: بازی کردن و نتیجه گرفتن در تبریز برای هر تیمی دشوار است، اما برای این کار سخت آماده هستیم.

میثم تهیدست بیان کرد: تراکتور تیمی پرمهره است که این فصل برای قهرمانی شانس دارد و تفاوت زیادی با صنعت‌نفت دارند.

وی افزود: هدف ما کسب امتیاز در آخرین دیدار نیم فصل اول است تا دل هواداران را شاد و به آینده امیدوارتر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.