افزایش ۷۹ درصدی ارزش واردات کالاهای‌ اساسی به گمرکات‌ مازندران

ارزش واردات کالاهای‌ اساسی به گمرکات‌ مازندران با افزایش ۷۹ درصدی به رقم یک میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار رسید.

جمشیدی ناظر گمرکات استان مازندران با اشاره به واردات کالاهای‌ اساسی از ابتدای امسال تا پایان آذر، گفت: طی این مدت سه میلیون و ۳۴۳ هزارتن انواع کالاهای‌ اساسی به ارزش یک میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شد که با اختصاص ۹۵ درصد از وزن و ۹۰ درصد از ارزش کل واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۱۳ درصدی در وزن و ۷۹ درصد افزایش در ارزش داشته است.

او در رابطه با اقلام عمده کالاهای‌اساسی، افزود: ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و دامی، گندم دامی، جودامی و خوراک آماده دام اقلام عمده کالاهای‌اساسی وارداتی به گمرکات مازندران بودند.

جمشیدی گفت: میزان واردات در این مدت به سه میلیون و ۵۳۲ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۷۵۷ میلیون دلار رسید که از افزایش ۹۸ درصدی در وزن و ۶۲ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

او افزود: پنج قلم عمده کالا‌های وارداتی در این مدت؛ ذرت دامی با ۶۸۸ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی با ۵۳۳ میلیون دلار، جو دامی با ۳۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ۵۶ میلیون دلار و گندم با ۳۰ میلیون دلار بودند.

جمشیدی همچنین ۵ کشور عمده مبدا کالا‌های وارداتی را به ترتیب شامل امارات متحده عربی با ۶۵۹ میلیون دلار، ترکیه با ۴۶۲ میلیون دلار، روسیه با ۲۶۶ میلیون دلار، انگلستان با ۹۰ میلیون دلار و عمان با ۷۵ میلیون دلار ذکر کرد.

براساس این گزارش گمرکات‌مازندران ازنظر وزنی دومین و ارزشی سومین گمرک وارد کننده کالاهای‌اساسی در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار