سند ملی هوش مصنوعی شامل چه ماده‌هایی است؟

استاد ارتباطات دانشگاه تهران گفت: هوش مصنوعی در رقابت با انسان قرار گرفته است.

با توجه به این که باید سند ملی هوش مصنوعی به زودی تدوین شود؛ سید سعیدرضا عاملی٬ استاد ارتباطات دانشگاه تهران با حضور در گفت و گوی ویژه خبری درباره چیستی هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی به رقابت با انسان آمده و یک فناوری در حال شدن است.

او گفت: هوش مصنوعی زیست بومی به موازات زیست بوم انسان ایجاد کرده و ماهیت هوش مصنوعی داده مبنا است. علاوه بر آن ماهیت شبکه‌ای، ماهیت اجتماعی و ماهیت یکپارچه و قدرت پردازندگی بسیار ریز دارد.

عاملی افزود: هوش مصنوعی طبقه بندی اجتماعی جدیدی ایجاد می‌کند؛ مثل سن، جنس، قومیت، درآمد و... . هوش مصنوعی الان یک طبقه اجتماعی تولیدکننده به وجود آورده و یک طبقه بزرگ مصرف کننده.

در برنامه هفتم مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات مکلف شده اند ظرف ۶ ماه برنامه توسعه هوش مصنوعی را تعیین کنند.

رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات وزارت ارتباطات نیز گفت: برای توسعه هوش مصنوعی در یک جامعه به داده٬ نیروی انسانی٬ زیرساخت های پردازشی مناسب و قانون و مقررات نیاز است. سند ملی برای حکمرانی مسئله استفاده هوش مصنوعی در کشور است.

دستور رئیس جمهور برای ایجاد شورای ملی هوش مصنوعی در چند هفته پیش و دستور اخیر رئيس جمهور در مورد نهایی‌سازی سند ملی هوش مصنوعی از جمله موضوعات حکمرانی این موضوع است.

استاد ارتباطات دانشگاه تهران گفت: در سند ملی هوش مصنوعی آمریکا در سال ۲۰۲۳ آمده است که ارزش های آمریکایی باید در الگوریتم های هوش مصنوعی تدبیر شود که یکی از این ارزش ها لیبرالیسم است یا یک فضای منهای خدا فراهم کردن است!

او ادامه داد: هوش مصنوعی ادامه ظرفیت های فضای مجازی است. بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ هجده اکسابایت داده در کل جهان به وجود آمده اند؛ ولی الان هر دو روز هجده اکسابایت داده به وجود می آیند.

برچسب ها: سند ملی ، هوش مصنوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۴۳ ۱۰ دی ۱۴۰۲
اگر جهان امروز بر پایه برق است جهان آینده بر پایه هوش مصنوعی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۱ دی ۱۴۰۲
برق ریشه است!
اگر برق نباشد!!!
نه فقط هوش مصنوعی،،، بلکه جهان از کار می‌افتد!!!!!