تشدید برخورد با انشعابات غیرمجاز و سرقت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از تشدید برخورد با انشعابات غیرمجاز و سرقت گاز خبر داد و گفت : این امر سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف خواهد داشت.

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سهم حدود پنج یا شش درصدی از مصرف گاز مربوط به " گاز گمشده" است، گفت : بخش عمده این گاز گمشده مربوط به مصارف و انشعابات غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان برآورد دقیقی از انشعابات غیرمجاز گاز در کرمانشاه اعلام کرد، ادامه داد: در بخش خانگی عمده انشعابات غیرمجاز را در ساخت و ساز‌های غیرمجاز و روستا‌هایی داریم که گازرسانی شده، اما هنوز مشترک شرکت گاز نشده اند و با تهیه علمک قاچاق، در حال مصرف گاز هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه سرقت گاز را صرفا محدود به بخش خانگی ندانست و یادآور شد: در حوزه صنعت، تجاری و حتی جایگاه‌های CNG نیز گاهی شاهد سرقت گاز هستیم که این بخش‌ها فراوانی کمتر، اما مصارف بیشتری دارند.

حسینی معتقد است، چون در بخش خانگی فراوانی مشترکین بیشتر است شناسایی انشعابات غیرمجاز دشوارتر می‌شود، اما در سایر بخش‌ها تدابیر جدی برای جلوگیری از سرقت گاز در نظر گرفته شده که میزان مصارف غیرمجاز را بسیار کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مصارف و انشعابات غیرمجاز گاز به صورت مستمر انجام می‌شود، اظهار کرد: اکنون که در فصل سرما قرار داریم و مدیریت مصرف بسیار حائز اهمیت است، برخورد با سرقت گاز نیز تشدید می‌شود، زیرا برخورد با انشعابات غیرمجاز تاثیر قابل توجهی در مدیریت مصرف خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از افزایش اکیپ‌های پایش این شرکت یاد کرد که در کنار پایش مصرف گاز در بخش‌های مختلف از جمله ادارات، به موضوع انشعابات غیرمجاز نیز ورود جدی دارند.

حسینی تاکید کرد: برای بخش‌هایی که مصارف غیرمجاز گاز دارند علاوه بر قطع گاز، جریمه نیز متناسب با میزان و مدت مصرف در نظر گرفته می‌شود، اما متاسفانه این برخورد‌ها عمدتا بازدارنده نیست.

وی این نکته را یادآور شد که انشعابات غیرمجاز در کنار تاثیری که در افزایش مصرف دارند، به دلیل شیوه غیراستانداردی که در استفاده از علمک‌های غیرمجاز دارند، با خطر فراوانی نیز همراه هستند .

برچسب ها: اداره گاز ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.