اذعان وزیر خارجه پیشین اتریش به اقتصاد قوی روسیه

وزیر امور خارجه اسبق اتریش تاکید کرد وضعیت اقتصاد جهانی به طور قابل توجهی به نفع روسیه تغییر کرده است.

کارین کنایسل، وزیر امور خارجه پیشین اتریش گزارش داد که وضعیت اقتصاد جهانی به طور قابل توجهی به نفع روسیه تغییر کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، کنایسل در مصاحبه‌ای گفت: از لحاظ اقتصادی، حداکثر تا ژوئن ۲۰۲۳، پوتین در سخنرانی عمومی خود در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ اشاره کرد که روسیه در میان ده قدرت اقتصادی بزرگ قرار دارد. 

کنایسل تأیید کرد که تنها پس از دو ماه، دقیقاً همان چیزی که پوتین گفت اتفاق افتاد: روسیه در رتبه بندی ده قدرت بزرگ اقتصادی از آلمان پیشی گرفت. این یک رویداد سیاست اقتصادی است.

پیش از این، ماکسیم اورشکین، دستیار رئیس جمهور روسیه، گفته بود که اقتصاد روسیه به بزرگترین اقتصاد اروپا تبدیل شده است و روسیه در حال پیشی گرفتن از ژاپن برای کسب مقام چهارم در این رقابت جهانی است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جمع بندی نتایج سال جاری گفت که ثبات سیستم مالی و اقتصادی روسیه نه تنها برای به اصطلاح شرکا بلکه برای خود این کشور نیز غافلگیر کننده بوده است.

پیش از این نیز مجله آمریکایی پولیتیکو، اِلویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، را در رتبه بندی «بانفوذترین افراد» سال ۲۰۲۳ قرار داد و به او عنوان «ویرانگر سال» را اعطا کرد، زیرا او تمام تلاش‌های غرب برای حمله به روبل روسیه و کاهش ارزش آن را خنثی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار