بازار کتاب از ۸۹.۰۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۹۱.۳۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

 با نگاه به فرآیند در حال تکامل بازار جهانی ناشران کتاب متوجه خواهید شد که بازار کتاب از ۸۹.۰۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۹۱.۳۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است که نرخ رشد مرکب سالانه آن ۲.۶ درصد محاسبه می‌شود.

به گزارش نیوزوایرز، پیش‌بینی می‌شود که روند این رشد رو به افزایش باشد؛ به‌ طوری که پیش‌بینی شده، بازار کتاب در سال ۲۰۲۷ به ۹۷.۸۴ میلیارد دلار و با رشد مرکب سالانه ۱.۷ درصد برسد. در این گزارش به ترندها، بازیگران اصلی و نیرو‌های قابل تغییر که دنیای نشر کتاب را شکل می‌دهند، می‌پردازیم. 

عصر دیجیتال: کتاب‌های الکترونیکی عادات مطالعه کتاب را تغییر می‌دهند

انقلاب دیجیتال، عادات مطالعه را تغییر داده و کتاب‌های الکترونیکی در بازار‌های معتبری مانند امریکا و اروپا رشد سریعی را تجربه می‌کنند. در این بازارها، کتاب‌های الکترونیکی سهم بیشتری از درآمد را در مقایسه با نسخه‌های فیزیکی به خود اختصاص داده‌اند. طبق گزارش PWC، درآمد ناشران جهانی کتاب قرار است با نرخ رشد مرکب سالانه ۱.۷٪ افزایش یابد، که به‌دلیل رشد قوی کتاب‌های الکترونیکی انتظار می‌رود که نرخ رشد مرکب سالانه تا ۱۱.۷٪ افزایش یابد. ترجیح روزافزون مخاطبان برای استفاده نسخه‌های دیجیتال به‌ طور قابل توجهی بر رشد بازار تأثیر می‌گذارد.

مهم‌ترین قدرت‌های ادبی: رهبری روایت

بازار جهانی ناشران کتاب دارای بازیگران برجسته‌ای است که شرکت‌های بزرگ در خط مقدم این اودیسه ادبی قرار دارند:

۱. برتلسمان

۲. لاگاردر

۳. بلانیتا

۴. ابرشرکت نوز

۵. پیرسون

۶. اسکلاستیک

۷. یوِندی

۸. سی‌بی‌اس

۹. تامسون رویترز

۱۰. رسانه هوبرت بوردا

این پیشگامان ادبی و رسانه‌ای به شکل‌دهی چشم‌انداز ادبی، ارائه روایت‌های متنوع و محتوای جذاب به خوانندگان در سراسر جهان کمک می‌کنند.

رنسانس چاپ بر اساس تقاضا: بازتعریف پویایی انتشارات

مدل چاپ بر اساس تقاضا (POD) میان ناشران کتاب محبوبیت پیدا کرده و هزینه‌های چاپ و موجودی را کنترل می‌کند. این مدل، مستلزم چاپ کتاب تنها پس از اطمینان از سفارش است. هزینه‌های بالای انتشار باعث می‌شود نویسندگان و ناشران از قالب‌های دیجیتالی استفاده کنند. ارائه‌دهندگان خدمات چاپ بر اساس تقاضا مانند بلارب، کریت اسپیس و لایتینگ سورس همراه با تلاش‌های آمازون برای ادغام فناوری POD در حال تغییر چشم‌انداز انتشار هستند. خود ناشران نیز از این جهش تکنولوژیک سود قابل توجهی خواهند برد.

بازار نشر بومی و منطقه‌ای: آسیا-اقیانوسیه پیشتاز محصولات ادبی است

سال ۲۰۲۲، آسیا و اقیانوسیه به‌ عنوان بزرگ‌ترین منطقه در بازار ناشران کتاب ظاهر شد و انتظار می‌رود که خاورمیانه سریع‌ترین منطقه در حال رشد در دوره پیش‌بینی شده باشد. در این تحقیق، بازار نشر جهانی شامل آسیا-اقیانوسیه، اروپای غربی، اروپای شرقی، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقاست.

ترکیب بازار: ژانرها، خوانندگان و کانال‌های توزیع

بازار جهانی ناشران کتاب، پیشنهادات متنوع خود را از طریق تقسیم‌بندی دقیق آشکار می‌کند:

۱. نوع: کتاب‌های مصرفی، کتاب‌های آموزشی، کتاب‌های مذهبی

۲. گروه سنی خوانندگان: زیر ۱۲ سال، ۱۳ سال تا ۱۸ سال، بالای ۱۸ سال

۳. کانال توزیع: آنلاین، آفلاین

زیربخش‌ها شامل:

۱. کتاب‌های داستانی

۲. کتاب‌های غیرداستانی

۳. کتاب‌های کودکان و نوجوانان

گزارش بازار جهانی ناشران کتاب در سال ۲۰۲۳ از «شرکت تحقیقاتی تجاری» نیز اطلاعات زیر را پوشش می‌دهد:

۱. تاریخ اندازه بازار برای دوره پیش‌بینی: تاریخی و آینده

۲. تجزیه و تحلیل بازار بر اساس منطقه: آسیا - اقیانوسیه، چین، اروپای غربی، اروپای شرقی، آمریکای شمالی، ایالات متحده آمریکا، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا.

۳. تجزیه و تحلیل بازار بر اساس کشورها: استرالیا، برزیل، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، روسیه، کره جنوبی، انگلستان، ایالات متحده آمریکا.

روندها، فرصت‌ها، استراتژی‌ها و چیز‌های دیگر

گزارش بازار جهانی ناشران کتاب در سال ۲۰۲۳ توسط «شرکت تحقیقاتی تجاری» جامع‌ترین گزارشی است که بینش‌هایی درباره اندازه بازار ناشران کتاب، محرک‌ها و روند‌های بازار ناشران کتاب، بازیگران اصلی بازار ناشران کتاب، درآمد‌های رقیبان در بازار ناشران کتاب و جایگاه بازار ناشران کتاب ارائه می‌کند و ناشران رشد بازار را در سراسر مناطق جغرافیایی تجربه می‌کنند. گزارش بازار ناشران کتاب کمک می‌کند تا بینش عمیقی درباره فرصت‌ها و استراتژی‌ها ایجاد شود. شرکت‌ها می‌توانند از داده‌های موجود در گزارش استفاده کنند و از بخش‌هایی با بالاترین ظرفیت رشد بهره ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۶ ۱۱ دی ۱۴۰۲
غربیها به صنعت کتاب یک نگاه استراتژیک دارند و این شرکتها بخش ویراستاری را تحت کنترل می گیرند تا بتوانند با شیوه های موزیانه نام دانشمندان یا نویسندگان کشورهای دیگر و بخصوص اسلامی را از کتابها حذف کنند و از مطالب جایگزین استفاده کنند با کلماتی مثل بقول دیگران یا بقول مردم برای حذف نام نویسنده شرقی استفاده کنند و انواع حیله های دیگر. همچنین بخش مونتاژ برنامه های تلویزیونی و سینما هم همینطور است و مثلا بجای ایران باستان از ترکیه امروزی یا عراق امروزی یا کشورهای دیگر در مستندات استفاده می شود.
آخرین اخبار