برخورداری بیش از هزار زن باردار دهک اول از سبد غذایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از هزار زن باردار دهک اول در استان مشمول دریافت سبد غذایی شده اند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت  استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ درصد پرونده‌های ازدواج و فرزندآوری تسهیلات گرفتند و ۴۵ درصد دیگر در نوبت است.

او افزود: بخشی از کمبود منابع بانکی به این دلیل بوده که تا پارسال چهار شهرستان استان مشمول قانون جوانی جمعیت نبود، اما با پیگیری‌های انجام شده این شهرستان‌ها هم از امتیازات قانونی برخوردار شده؛ لذا تعداد تقاضا‌ها افزایش یافته است.

طالبی با بیان اینکه مسئولیت کمبود منابع مالی در استان بر عهده بانک‌ها است اظهار کرد: امسال انتظار می‌رود بانک‌های دولتی و خصوصی به دنبال افزایش منابع باشند تا در زمینه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری منابع خوبی کسب شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طبق اعلام کتبی بانک رسالت، امسال بانک‌های قرض‌الحسنه از تسهیلات تکلیفی معاف شده‌اند و باید این موضوع صحت‌سنجی شود و همچنین زمانی که سامانه برای هر بانکی بازگشایی می‌شود باید اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق به مردم انجام گیرد.

او با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد تمایل به داشتن فرزند سوم در استان بیشتر شده است ادامه داد: این امر تا حدودی نشان می‌دهد سیاست‌های تشویقی اثرگذار بوده است.

طالبی با اشاره به اینکه حمایت‌های لازم برای خوابگاه‌های متأهلی انجام و از ظرفیت خیران هم استفاده می‌شود تصریح کرد: جای خوشحالی است که درخواست‌های دانشجویان متأهل در خصوص ودیعه مسکن و تسهیلات برای ادامه تحصیل پرداخت شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه جوانی جمعیت مسئولیت دارند باید قانون را اجرایی کنند و در این زمینه مهمترین وظیفه اطلاع‌رسانی به مردم است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در موضوع جوانی جمعیت ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی که در این زمینه مسئولیت دارند باید گزارش اقدامات انجام شده یا طرح‌های ابتکاری را ارایه دهند و طرح‌های پژوهشی در این زمینه هم باید منطبق با قانون باشد تا مورد استفاده قرار گیرد.

طالبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در بحث سبد غذایی زنان باردار جزو استان‌های برخوردار محاسبه شده است گفت: این به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و با پیگیری دستگاه‌های اجرایی متولی مشکل رفع شد و اکنون هزار و ۳۹۵ زن باردار دهک اول استان مشمول دریافت این سبد شدند و تا سقف چهار میلیون ریال اقلام غذایی رایگان دریافت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: باید این افراد از طریق دانشگاه علوم پزشکی مطلع شده و بتوانند برای استفاده از سهمیه اقدام کنند و امیدواریم که در مراحل بعدی تعداد مشمولان از دیگر دهک‌ها افزایش یابد.

او گفت: اقدامات وسیعی در زمینه توزیع سبد معیشتی یا جهیزیه انجام شده، اما بانک اطلاعاتی کامل از افرادی که واقعا به این کمک‌ها نیاز دارند در دسترس نیست لذا باید عدالت در توزیع این کمک‌ها رعایت شود.

طالبی بیان کرد: در خصوص مسکن طلاب حوزه‌های علمیه مطابق قانون جوانی جمعیت باید پیگیری لازم صورت گیرد؛ البته وقف هم زمینه خوبی است که فرهنگ سازی لازم دارد تا نیت واقفان به این سمت سوق یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: این شهید پرورش یافته مکتب فاطمی و مدافع حریم ولایت و اسلام بود و برای هر روزش برنامه داشت لذا تمام اقداماتش با محوریت ولی فقیه انجام می‌گرفت.

او عنوان کرد: از همین رو مکتب شهید سلیمانی باید در جامعه ترویج داده شود تا نسبت به ولی فقیه زمان خود کسب دانش کرده و توطئه‌های دشمن را بشناسیم.

طالبی گفت: تفکر، منش و راه و روش سردار سلیمانی باید همواره در جامعه بازخوانی شود و همه وظیفه داریم در این مسیر قدم برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.