ادعای رسانه آمریکایی: حماس طرح جدیدی برای مبادله اسرا ارائه کرد

یک رسانه آمریکایی گزارش داد جنبش حماس از طریق میانجیگر‌های قطری و مصری پیشنهادی برای توافق جدید تبادل اسرا به تل‌آویو ارسال کرده است.

یک رسانه آمریکایی بامداد سه‌شنبه به نقل از منابع خود گزارش داد که جنبش حماس از طریق میانجی‌گر‌های قطری و مصری پیشنهادی برای توافق جدید تبادل اسرا به تل‌آویو ارسال کرده است.

خبرگزاری «آکسیوس» آمریکا به نقل از دو مقام صهیونیست و یک مقام آگاه که از این طرح حماس اطلاع دارد، ادعا کرد: پیشنهاد جدید حماس مشتمل بر فرآیند سه مرحله‌ای است که در هر مرحله جنگ برای بیش از یک ماه در برابر تبادل اسرای اسرائیلی متوقف می‌شود.

رسانه‌ها به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی گفته‌اند: با وجود آن که اسرائیل این توافق را رد کرده، اما این موضوع نشان می‌دهد که با ادامه جنگ در نوار غزه، حماس آماده مشارکت در مذاکرات بر سر توافق جدید برای تبادل اسرا است.

سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل و با ابتکار عمل قطر و مصر برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت که به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۲۱ هزار و ۹۰۰ فلسطینی در این حملات بی امان شهید شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار