وجود جمعیت بالای سگ‌های ولگرد در سطح شهر

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به جمعیت بالای سگ‌های ولگرد در سطح شهر، گفت : متأسفانه شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به واسطه نداشتن پناهگاه نگهداری از حیوانات، سگ‌های ولگرد را در حاشیه شهر کرمانشاه تخلیه و رها می‌کنند.

محمد موحدی‌مجد مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، گفت : کار جمع‌آوری به صورت روزانه در حال انجام است.

وی با اشاره به جمعیت بالای سگ‌های ولگرد در سطح و به خصوص حاشیه شهر کرمانشاه، ادامه داد: تلاش‌ها در راستای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر در حال انجام است و به صورت میانگین در روز ۱۰ تا ۱۲ سگ ولگرد جمع‌آوری می‌شود. 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در توضیح علت ازدیاد سگ‌های ولگرد در سطح شهر، تصریح کرد: شهر کرمانشاه پناهگاه نگهداری از حیوانات را دارد که به واسطه داشتن همین پناهگاه‌ها، متأسفانه شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به واسطه نداشتن پناهگاه، سگ‌های ولگرد را در حاشیه شهر کرمانشاه تخلیه و رها می‌کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تمامی شهرداری‌های کشور ملزم به داشتن پناهگاه نگهداری حیوانات هستند، اما شاهد هستیم که در اکثر شهر‌ها این پناهگاه وجود ندارد که از دستگاه‌های مربوطه انتظار پیگیری داریم.

موحدی‌مجد اضافه کرد: معضل وجود سگ‌های ولگرد فقط مختص به کرمانشاه نیست؛ اکثر شهر‌ها و کلانشهر‌های کشور با این معضل مواجه هستند .

برچسب ها: خدمات شهری ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار