لزوم حفظ ضوابط و مقررات بافت‌های تاریخی روستای پالنگان

سرپرست پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان/ اورامانات خواستار الزام مردم به قانون و رعایت ضوابط و مقررات بافت‌های تاریخی روستای پالنگان شد.

زاهد کریمی در جلسه پیگیری مسائل و مشکلات روستای تاریخی پالنگان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان کامیاران برگزار شد، گفت: روستای گردشگری پالنگان با وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوان، یکی از مناطق مستعد در حوزه گردشگری استان است.

سرپرست پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان/ اورامانات، افزود: قدمت تاریخی با پیشینه کهن فرهنگی، آداب و رسوم و نماد‌های فرهنگی ویژه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستای پالنگان، شرایط مستعدی را برای جذب و ماندگاری گردشگران مهیا کرده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت پالنگان و بافت تاریخی و معماری پلکانی آن گفت: ایجاد کارگروه کارشناسی منظر فرهنگی هورامان با مشارکت ادارات شد و بهره‌گیری از صنایع‌دستی و ایجاد مشاغل خانگی زودبازده شد از خواسته های ما است.

کریمی بیان کرد : با توجه به تولیدات بخشی از محصولات صنایع‌دستی در این منطقه، باید طرح توسعه هنر‌صنعت این منطقه با هدف، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید، تقویت و به‌روزرسانی شود. 

گفتنی است، مدیران و مسئولان حاضر پس از حضور در جلسه و در بازدید میدانی از روستای پالنگان، بافت و ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز انجام گرفته، وضعیت دره حسنعلی، پیشنهاد الحاق محدوده پیشنهادی به طرح هادی، تشکیل قرارگاه کارشناسی پالنگان، زمین ورزشی پالنگان و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.