ذخیره سند هویتی ۵۸ شهید در چهارمحال و بختیاری + فیلم

در حال حاضر سند هویتی ۵۸ شهید در گنجینه اسناد هویتی در چهارمحال و بختیاری ذخیره شده است.

همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، آیین رونمایی از سند هویتی سرلشکر خلبان شهید نهمت الله اکبری سامانی در اداره کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

محسن حسین میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: یکی از کار‌های ارزشمند اداره کل ثبت احوال استان جمع آوری و نگهداری اسناد هویتی مشاهیر و شهدا را با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی اسناد هویتی مفاخر و شهدا است.

وی افزود: شهدا با بصیرت و صلابتی که داشتند به زرق و برق دنیا پشت کردند و با توکل و امید به خداوند در جبهه حق علیه باطل جان خود را فدا کردند.


بیشتر بخوانید


موسوی مدیرکل ثبت احوال استان نیز در این مراسم با بیان اینکه در اسناد هویتی زندگی نامه شهید شرح داده می‌شود، اضافه کرد: سند‌های هویتی شهدا در گنجینه اسناد هویتی واقع در طبقه فوقانی این اداره کل نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۸ سند هویتی شهدا در این استان ذخیره شده است.

تجلیل از خانواده سرلشکر خلبان شهید نهمت الله اکبری سامانی پایان بخش این مراسم بود.

شهید جاویدالاثر نعمت الله اکبری از شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی است که در چهارم آبان ماه ۱۳۳۰ در شهرستان سامان به دنیا آمد.

در نخستین ماموریتش که ۲۵ روز به طول انجامید، موفق به شناسایی مواضع دشمن شد و در ماموریت بعدی در تاریخ ۲۳ آبان ماه در عملیات سوسنگرد با سمت خلبان در منطقه فکه با خلبان شهید کیان‌آرا برای شناسایی مجدد به صحنه جنگ رفته بود که مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفت و هواپیمای او سقوط کرد.

خبر شهادت نعمت الله اکبری، درسال ۸۱ طی نامه‌ای به اطلاع خانواده ایشان رسید و بعد‌ها به درخواست مقامات ایران مقبره‌ای در عراق برای این خلبانان مفقود الجسد و جاویدالاثر ساخته شد.

برچسب ها: سند هویتی ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار