آلمان: خواستار توقف فوری حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ هستیم

وزارت خارجه آلمان خواستار توقف فوری حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ از سوی جنبش انصارالله یمن شد.

کشور‌های اروپایی و آمریکا از همان ابتدای شروع توحش رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در هفتم اکتبر حمایت تمام قد خود را از تل آویو در به خاک و خون کشیدن مردم غزه ابراز داشتند. با این حال، اقدامات جنبش انصارالله یمن در تحت فشار قرار دادن صهیونیست‌ها در دریای سرخ باعث شده است اکنون غربی‌ها برای حفاظت از تل آویو به تکاپو بیفتند. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) خواستار توقف فوری حملات به کشتی‌های صهیونیست در دریای سرخ شد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره آمده است: حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ توسط جنبش انصارالله یمن کاملا غیرقابل پذیرش بوده و باید متوقف شود. 

این حملات تاکنون خسارات سنگینی به اقتصاد اروپا وارد کرده است به طوری که در معاملات امروز بازار انرژی، بهای گاز مصرفی در اروپا به دلیل شرایط دریای سرخ جهش ۳ درصدی را تجربه کرد. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که بروکسل به دلیل تحریم روسیه قادر به تامین گاز مصرفی خود در زمستان به سهولت گذشته نیست. 

تاکنون ده‌ها شرکت بزرگ کشتیرانی جهان از جمله هاپاگ لوئید آلمان عبور کشتی‌های تجاری خود را از دریای سرخ به حالت تعلیق درآورده‌اند و به جای آن این کشتی‌ها با عبور از دماغه امید نیک در جنوب قاره آفریقا، مسیری طولانی‌تر را برای رسیدن به اروپا طی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار