آمریکا: غزه سرزمین فلسطینی‌ها است

وزارت خارجه آمریکا از وزرای صهیونیست برای کاهش جمعیت نوار غزه انتقاد کرد.

گرچه لابی‌های قدرتمند صهیونیست در آمریکا از جمله آیپک مانع از انتقاد سیاستمداران ایالات متحده از اسرائیل می‌شوند، اما تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و به خطر افتادن منافع واشنگتن در این منطقه باعث شنیده شدن صدا‌های مخالف در این کشور شده است. 

به گزارش الجزیره، برای نخستین بار دولت بایدن از اظهارات وزرای رژیم صهیونیستی شامل ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ، وزیر اقتصاد این رژیم به دلیل درخواست برای کاهش جمعیت نوار غزه انتقاد کرد. 

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به طور آشکار، مداوم و صریح تاکید کرده‌ایم که نوار غزه سرزمین فلسطینی‌ها است و سرزمین آن‌ها باقی خواهد ماند. 

مدافعان حقوق فلسطین در واکنش به بیانیه آمریکا می‌گویند دولت بایدن به طور صریح از حمله اسرائیل به غزه با ارسال تسلیحات حمایت می‌کند و این انتقادات تنها به طور لفظی انجام می‌شود. 

عمر بدار، تحلیلگر آمریکایی-فلسطینی در این باره به الجزیره گفت: اسرائیل می‌داند که مخالفت‌های بایدن لفظی است و در نتیجه بی معنا است، زیرا بایدن به ارسال تسلیحات و کمک‌های سالانه مالی به تل آویو فارغ از جنایات این رژیم ادامه خواهد داد.

پیش‌تر بن گویر و اسموتریچ خواهان کوچ اجباری فلسطینیان غزه به سایر کشور‌ها شده بودند. این دو وزیر افراط گرای صهیونیست به دنبال اسکان مجدد شهرک نشینان صهیونیست در این باریکه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۴ دی ۱۴۰۲
ظلم پایدار نیست وباطل نابود شدنی است .ان شااله هرچه‌ زودتر اسرائيل اشغالگر نابود می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۴ دی ۱۴۰۲
با سلام به همه دوست‌داران حق ودشمنان ظلم وباطل،اشغالگری مشروعیت نمی آورد ،اگرچه طولانی شود
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۰۸:۳۵ ۱۴ دی ۱۴۰۲
نه فقط غزه
بلکه فلسطین سرزمین فلسطینی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۴ دی ۱۴۰۲
آمریکام از عاقبت حمایت از جنایتای اسراییل وحشت کرده
آخرین اخبار