با حضور نماینده وزیر ارتباطات صورت گرفت

انعقاد قرار داد طرح فیبر نوری منازل بین شهرداری بجنورد و شاتل

با حضور استاندار خراسان شمالی و نماینده وزیر ارتباطات قرارداد اجرای طرح کلی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها مابین شهرداری بجنورد و شاتل منعقد شد.

 انعقاد قرار داد پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها FTTX با حضور استاندار خراسان شمالی و نماینده وزیر ارتباطات و معاون سازمان تنظیم مقررات و مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی و مدیر مخابرات در استانداری مابین شهرداری بجنورد و شاتل منعقد شد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال ۳۰ روستای استان به اینترنت سیار متصل شده است.
مرتضوی گفت : احداث و ارتقای ۲۵ سایت جدید ایرانسل و ۱۵ سایت همراه اول از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله برنامه‌های در دست اقدام در راستای تکمیل کیفیت و پوشش ۱۰۰ درصدی روستا‌های استان هستند.
او گفت : در حال حاضر تعداد مشترکین تلفن ثابت در استان ۲۵۸ هزار و ۵۹۶ و تعداد مشترکین تلفن همراه در استان یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۳۲۱ مورد هستند.
مرتضوی گفت: همچنین تعداد مشترکین اینترنت استان یک میلیون و ۲۲۹ هزار ۳۳۷است که ضریب نفوذ مجموع مشترکین اینترنت ۱۴۰ درصد است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: امنیت بالای فیبرنوری، مقاومت در برابر تداخل الکترومغناطیسی و سرعت انتقال اطلاعات بالا از مزایای فیبرنوری در منازل و کسب و کار هاست.
به گفته مرتضوی؛  با پیگیری‌های استاندار خراسان شمالی و مجری طرح uso، فاز دوم پروژه فیبرنوری استان از ۴۰۰ کیلومتر به ۱۱۴۱ کیلومتر افزایش یافت.
او گفت: در مجموع دو فاز تاکنون حدود ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.