شمار شهدای غزه به ۲۲۴۳۸ تن رسید

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که شمار شهدای بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی به ۲۲۴۳۸ تن رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز پنجشنبه اعلام کرد که شمار شهدای بمباران رژیم صهیونیستی در نوار غزه از ۷ اکتبر به ۲۲۴۳۸ تن رسیده است. همچنین در نتیجه این حملات ۵۷۶۱۴ نفر نیز زخمی شده اند.

اشرف القدری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نیرو‌های اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ قتل عام علیه خانواده‌های فلسطینی مرتکب شدند که ۱۲۵ کشته و ۳۱۸ زخمی برجای گذاشت.

القدری خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد شهدای بمباران مداوم نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی کودکان و زنان هستند، علاوه بر این، ۲۶۳ پرسنل پزشکی شهید و ۹۹ نفر از نیرو‌های امداد و درمانی در بیمارستان‌های شمال غزه دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های رژیم صهیونیستی عمداً ۱۵۰ موسسه بهداشتی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۳۰ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشتی در تمامی مناطق نوار غزه از دسترس خارج شدند و ۱۲۱ دستگاه آمبولانس نیز منهدم شد.

سخنگوی وزارت بهداشت از نهاد‌های بین‌المللی خواست تا برای حفاظت از بیمارستان‌ها در جنوب نوار غزه، امنیت دسترسی مجروحان و بیماران به بیمارستان‌ها و اطمینان از عدم تکرار سناریوی مجتمع پزشکی الشفا در آنجا، اقدام فوری انجام دهند.

او همچنین از نهاد‌های بین المللی خواست تیم‌های پزشکی و بیمارستان‌های صحرایی را اعزام کنند و دسترسی آن‌ها به تمام مناطق نوار غزه را برای نجات هزاران زخمی تضمین کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار آواره در معرض قحطی، شیوع اپیدمی‌ها و بیماری‌های واگیردار و کمبود سرپناه، آب، غذا و دارو قرار دارند، نسبت به وقوع فاجعه بهداشتی و انسانی در شهر رفح هشدار داد. 

وی از نهاد‌های بین‌المللی خواست تا مکانیسم‌های مؤثری را بیابند تا اطمینان حاصل کنند که وظایف بشردوستانه مورد نیاز برای جلوگیری از فاجعه انسانی، بهداشتی و زیست‌محیطی در مراکز سرپناه را انجام می‌دهند و مراقبت‌های بهداشتی و غذای مناسب برای کودکان، زنان باردار و بیماران مزمن در آنجا فراهم می‌کنند.

جنگ اسرائیل در نوار غزه در حالی وارد نودمین روز خود شده است که رژیم صهیونیستی بدون توجه به تشدید فاجعه انسانی و بهداشتی، به بمباران مناطق مختلف شمال و جنوب نوار غزه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار