قرارگیری بندر خشک در سند آمایش سرزمینی چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرح بندرخشک جزو اسناد آمایش سرزمینی استان است.

محمدکاظم منزوی در کارگروه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات و مدیرکل دفتر خدمات ارزی و مالی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، اظهار داشت: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری باید برای یکی از پایانه‌های استان مجوز بگیرد تا حمل‌ونقل کالا و صادرات افزایش یابد.

وی افزود: طرح بندرخشک چهارمحال و بختیاری موافقت‌های اولیه را دارد و فرایند آن تا پایان سال‌جاری آغاز می‌شود.

منزوی اضافه کرد: دولت سیزدهم به تقویت حوزه صادرات و واردات توجه خاصی دارد و برای تحقق این مهم در چهارمحال و بختیاری اقدامات قابل‌توجهی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


گفتنی است؛ بندر خشک منطقه‌ای محصور در داخل دهکده لجستیک است که جهت ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، بازرسی‌های قانونی مربوط به جابه‌جایی و انجام تشریفات و کنترل‌های گمرکی مرتبط با کالا‌های بین‌المللی فعالیت می‌کند.

بندر خشک پایانه‌ای میان نقلیه‌ای درون است که بطور مستقیم با بنادر دریایی مرتبط است و از نظر وسائط نقلیه دارای ظرفیت بالایی است که مصرف کنندگان می‌توانند واحد‌های استاندارد کالا را ار آن تحویل گرفته یا به آن تحویل دهند گویی این عمل را به شکل مستقیم در بنادر انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۲:۳۶ ۱۵ دی ۱۴۰۲
در بحث پدافند غیر عامل هم استان بام ایران چهارمحال بختیاری بسیار مکان خوبی برای بندر خشک در زاگرس مرکزی و بین بنادر و کشورهای غرب آسیا و مرکز کشورمان است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۰۹ ۱۵ دی ۱۴۰۲
استان بام ایران چهارمحال بختیاری قرار گرفته در زاگرس مرکزی و بین مرکز و بنادر است و این موقعیت خوب این استان زاگرس مرکزی مساعد ساخت چنین بندری و به بزرگ تجارت و ترانزیت در غرب آسیا میتواند ساخته شود