برگزاری یادبود دانشجویان کشته شده در حادثه تیراندازی دانشگاه پراگ + تصاویر

یادبود دانشجویان کشته شده در حادثه تیراندازی دو هفته پیش دانشگاه «چارلز» پراگ با تشکیل حلقه انسانی پیرامون دانشکده هنر این دانشگاه برگزار شد.

دانشجویان و اساتید دانشگاه «چارلز» پراگ  به یاد کشته شدگان در تیراندازی جمعه اول دی ماه، دور دانشکده و محل حادثه حلقه زده و با تشکیل زنجیره انسانی به طور نمادین دانشگاه را در آغوش گرفتند. 

به گزارش رویترز، عزاداران بدترین حادثه تیراندازی جمعی چک که بیش از هزار نفر بودند، دست در دست هم دور دانشکده هنر ایستادند و کلیسا‌های تاریخی شهر پراگ به مدت ۱۴ دقیقه ناقوس خود را به یاد قربانیان حادثه به صدا درآوردند. 

برای بزرگذاشت ۱۴ فردی که در این حادثه تیراندازی جان خود را از دست دادند، هزاران شمع روی پله‌های ساختمان دانشکده هنر قرار داده شده و قرار است تا پایان ماه ژانویه این شمع‌ها باقی بماند.

میلنا کرالیکووا، رئیس دانشگاه چارلز گفت: «جامعه آکادمیک ما آسیب دیده، اما شکست ناپذیر است. گام‌های امروز ما از پراگ به سمت دانشکده هنر نیز نمادی از مسیر بهتر شدن خواهد بود». 

تیراندازی دو هفته پیش سبب بحث میان گروه‌های دانشجویی و پلیس برای افزایش تدابیر امنیتی شده است. در جمهوری چک که نزدیک به ۱۱ میلیون جمعیت دارد، نزدیک به یک میلیون اسلحه وجود دارد که به صورت قانونی در اختیار بیش از ۳۰۰ هزار نفر قرار گرفته است. گفته می‌شود برخی خواستار قوانین سختگیرانه‌تر برای گرفتن مجوز حمل اسلحه گرم و بررسی‌های مربوط به سلامت روان در افراد شده‌اند.

عزاداران حادثه تیراندازی در دانشگاه پراگ

تیراندازی در پراگ

دانشجویان دانشگاه چارلز در پراگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار