ضرورت حفظ وحدت در شرایط امروز امت اسلامی

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: با توجه به شرایط امروز امت اسلامی و نظام بین الملل حفظ وحدت از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی امروز شنبه 16 دی در دیدار با عوامل علمی و اجرایی همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی در گرگان با تاکید بر اینکه حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی با توجه به شرایط کنونی می‌تواند یک تکلیف شرعی و قانونی به شمار رود، گفت: حفظ وحدت و انسجام، همواره مورد توجه علمای شیعه و اهل سنت بوده است و با تحقق این مساله مهم تمدن اسلامی به دوره عظمت خود باز خواهد گشت.

او ادامه داد: در شرایط امروز امت اسلامی و با توجه به شرایط جاری در نظام بین الملل حفظ وحدت از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: وقایع غزه علی رغم مصیبت‌هایی که برای امت اسلامی داشت، باعث بیداری بیشتر افکار عمومی در جهان شد و امروز ماهیت پلید رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن برای همه روشن شد.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: علما و صاحب نظران مسلمان باید مشکلات و اختلافات فقهی بین خود را از طریق گفتگو و مباحثات علمی، حل و فصل کنند و راهکار حل این مسائل چند دستگی و مشاجره نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۱ دی ۱۴۰۲
در گمراهی حکومت همین بس که معروفات را که فروعی از فرعیات کم اهمیت دین است، به اصل تبدیل و با دستکاری دین انرا به ابزار قدرت اهریمنی ضد الهی تبدیل کرده. قرار نبود کبوتر نوید بخش خیالی انقلاب به عقاب گوشتخوار، و درخت بی ثمر ان با تغذیه از ثروتهای ملی انچنان ریشه دوانی کند که حیات گیاهان مفید را در جهان نابود و بیعدالتی و ظلم و فساد و بحرانهای بیشمار حاکم کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۱ دی ۱۴۰۲
ظلم و فساد و اشفتگی و بی قانونی و دروغ و عوامفریبی و مسئولین بیشمار اما غیرپاسخگو و بحرانهای اقتصادی و اجتماعی و ناامنی و اتش باختیاری و سرکوب معترضان به ظلم و فساد با اتهام معاند و برانداز و تبدیل کشور و سرمایه های ان به ملک و اموال خصوصی توسط گروه تندرو و بسیار خطرناک طالبانی، فضای جهنمی فرهیختگان حق پرست و بهشت فرومایگان منافق و منفعت طلب که زندگی حیوانی مطیعانه را بر عزت و ازادگی و حق مداری ترجیح میدهند، از اثار ماندگار حکومتهای دینی است که در نهایت افراطیهای فراقانون و حکم باختیار بر ان مسلط، و حق و رای مردم بی معنا خواهد شد. اکنون که وجود خدا در معرض تردید و انکار قطعی قرار گرفته، صحبت از دین و شرع و حکومت دینی و ضرورت حفظ نظام با اجزاء فاقد لیاقت و تفکر منحرف به هر شکل و شیوه و قیمت ممکن، حماقت یا خیانت به تمامی نسلهای بشری است. خمینی زمانیکه انهمه ابراز ارادت و وفاداری مردم نسبت به خود مشاهده کرد بطوریکه با ذکر نام پیامبر فقط یک صلوات بی رمق اما با نام خمینی سه صلوات غرا میفرستادند و اگر در صلوات نامی خمینی جایگزین محمد میشد همه استقبال میکردند، باید هم به امام زمان و جایگاه وی بی توجه و برای حفظ حکومت سراسر ظلم و انحطاط از خون حضرت نگذرد درحالیکه این تفکر ضلالت و گمراهی بسیار بزرگ و خطرناک بود که امروزه اثار ویرانگرش را در شک و تنفر مردم از مقدسات مشاهده میکنیم.