بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان در حال ساخت است

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  گفت : در حال حاضر بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان در حال ساخت است.

عطاءالله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه اولین و مهم‌ترین موضوع از نظر مرزی و گردشگری توسعه راه‌سازی است، بیان کرد: در حال حاضر طول کریدورهای اصلی در استان هزار و ۵۷۱ کیلومتر است و تا کنون بیش از ۵۱۰ کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح شده است.
 
وی افزود: در دو سال کاری دولت سیزدهم بیش از ۳۳۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، شامل ۲۴۵ کیلومتر بزرگراه و ۹۱ کیلومتر راه اصلی در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده است.
 
اکبری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان در حال ساخت است.
 
وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه در استان ۳۰ میلیارد تومان است، افزود: به‌منظور تبدیل کل مسیرهای سیستان و بلوچستان به بزرگراه به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین‌کننده اقتصاد این منطقه است؛ زیرا باعث تسریع حمل‌ونقل جاده‌ای و ارتباط تجاری - ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به‌ویژه افغانستان و پاکستان می‌شود.
 
اکبری خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری بزرگراه‌های متعدد در استان ضمن کاهش هزینه و زمان سفرهای بین‌شهری، مصرف سوخت و تلفات انسانی شاهد شکوفایی در وضعیت کریدورهای ترانزیتی جنوب شرق کشور خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار